Jag måste för fan färdigställa det här projektet!

Jag vaknade i morse och tänkte att ”men visst fan ska jag blogga”. Jag kan inte släppa det. Har ältat och velat i huruvida jag ska blogga eller inte. Privat blogg eller inte. Skriva dagbok istället eller inte. Men jag kommer tamej fan ingen vart.

Det jag däremot vet, det jag däremot lovade mig själv för länge sedan var att jag skulle göra en bok till Lia tills hennes ett-årsdag. En bok om vad vi gjort och hur hon utvecklats. Materialet skulle jag givetvis ta från bloggen för här har jag dokumenterat allt. Ska jag då ge upp när det snart bara är två månader kvar av det projektet?

Det skulle vara typiskt mig i så fall. Dra i gång en massa grejer men ha svårt att slutföra dem. I det privata alltså. Jobb och skola har jag alltid klarat av att avsluta. Men i den privata, hemmasfären, där blir allt men samtidigt inget gjort.

Så medan jag velar så tänker jag i alla fall åtminstone färdigställa dokumentationen av de sista två månaderna så får jag väl ta ställning sen, eller nått, eller jag vet inte!?
IMG_2838