Jag har hittat mitt bord!

Godmorgon! Här har vi haft en supermysig morgon. Jag följde min intuition i går och snacka om en stark vägvisare om du bara lyssnar på den. Jag hade tänkt att skippa åka på loppisen men något inom mig skrek att jag ändå måste åka. –Du måste åka! Och det gjorde jag. Tur var väl det för där stod den. Skivan till mitt bord! Jag har ingen aning om vad det varit tidigare. Men med lite kärlek och två par ben så ska vi nog få till ett ganska fint bord.

IMG_2797Ja det här är ju inget bord som ni ser MEN det är en MATTA!! Äntligen har barnet varit och köpt en matta åt oss. Här hjälper hon mig att rulla ut den. På tal om barnet så kommer jag att lämna henne allt mer utanför, på bloggen. Hon börjar bli så stor och mer av en egen person att jag känner mig mindre okej att visa upp hennes fantastiska nuna. Så hennes ansikte ska hon få ha för sig själv. Men ryggen och söt, go’rumpan blir ni nog inte av med.

IMG_2799Påriktigt! Tänker ni. Det där, ska det där vara ett bord? Nej det vet jag väl att det där inte är ett bord men titta närmare nedan ska ska ni få se en charmig bit trä alltså!

IMG_2800 Va! Vad säger nu nu då? Titta vad fint!

IMG_2801 Lite ruff i kanterna men med lite kärlek (olja, slipning och färg) ska det nog kunna bli bord av den här å.

IMG_2802

IMG_2803Jag skulle vilja att den kunde berätta sin historia men nu ska den få ta del av nya historier hemma hos oss. Bilderna tänkte jag ta med mig till vår färghandlare (vår som i byns, jag har inte en egen även om det vore ascoolt) så får de hjälpa mig med hur jag ska ta hand om det här piece of woodet.

Nu ska jag packa i väg oss på fika och mammagyma.

Ha en fin dag!