Kalasbjudning med tacobuffé

I går var vi på kalas. Hela lilla familjen Lainen. Det var min kusin som fyllde år och det bjöds på tacobuffé och gräddtårta. Det var riktigt trevligt och extra roligt var det att Lia gick med på att hoppa mellan famnar. Hon har ju varit ett ”endast föräldrarna duger-barn” speciellt ganska mammig så då är det extra roligt för oss när vi ser att hon tycker det är spännande med människor. Det gulligaste av allt var att hon verkade känna igen sin mormor, morfar och moster när de kom. Hon vinkade och pekade glatt när de kom.

Vi åt och fikade och pratade och som alltid vid stora släktankomster blir det ganska hög ljudnivå, så är det säkert hos andra också, men jag tyckte ändå att det var trevligt! Jag antar att jag verkligen börjar må bättre nu för jag klarar av händelser bättre nu. Det är roligare och jag behöver inte lika mycket vila som innan. Vilket känns som en stor vinst för min del. Jag gillar att vara för mig själv men tycker att det är riktigt kul att träffa människor om jag har den rätta energin. Nu var det ju dessutom inte vilka människor som helst utan släkten med kusiner, fastrar, sysslingar, tremäningar och ingifta.IMG_2778Bordet var tomt i övrigt efter att vi ätit och väntade på fika, förutom på vår plats. Där såg det ut så här. Småbarnsförälder i ett nötskal eller?

IMG_2789Knäpp ett fint kort på mig då…. Har så svårt att vara seriös när André ska fota ett fint kort på mig. Känns liksom lite udda att sitta och posera rakt upp och ner.

IMG_2794Fick väl till en bra bild till slut. Skenet blev dock lite rött.

Just nu står ädelostpajen i ugnen och göttar sig. Jag kan bara hoppas att den blir precis så där god, som den var när vi åt den i helgen hos våra vänner i Sollefteå.

Det är några som jag gissar hittat min Facebook via bloggen, Människor som jag ännu inte känner som vill bli min vän. Visst kan vi vara vänner men tills vidare vill jag hålla min privata Facebook privat. Däremot får ni väldans gärna gilla Mikkalainens Facebooksida, så kan vi hålla kontakten där.