Jag är på jakt

På tvärtomspråket fick jag göra, äta och avnjuta frukosten i lugn och ro. Lilltjejen var väldigt ledsen på morgonen och ville vara nära och i famnen. Vad jag än försökte underhålla henne med slutade det i stora tårar. För hur det än är, hur mycket jag än vill ha henne i famnen hela tiden och finnas där och trösta, måste även jag få äta frukost. Dagens frukost var fantastisk mumsig men fick ätas i all hast. För först gången sedan bebisen kom kände jag att det inte gjorde någonting. Det gjorde inget att hasta i sig frukosten för det gav mig förmånen att sitta med en sovande bebis i famnen. Jag är väldigt glad över att vara på en bättre plats känslomässigt. Det tog nio månader och några ganska stora förändringar i vardagen innan jag kunnat ta saker med ro, men jag är glad att jag fick uppleva glädjen över att vara föräldraledig innan föräldraledigheten är över.

Antagligen var det en bebis som fortfarande var trött och inte sovit färdigt för natten egentligen. Hon var ju tvungen (enligt henne själv) att vakna för att hinna säga Hejdå till pappa som skulle på jobbet, även om det krävdes att vakna upp lite tidigare.
IMG_2770Små händer. Älskade små knubbiga händer med gropar istället för knogar. Urgulligt tycker jag.

Det känns bra att det är en ny vecka och det känns bra att vara hemma solo med Minilainen. Vi är friskare om än lite snoriga fortfarande. Snoret får vi nog leva med så i morgon ska vi nog kunna vara med på babysim igen.

Resten av veckan håller jag på att fylla med aktiviteter, kanske kan jag filma någon av dem. Jag vill försöka hitta på någon aktivitet per dag denna vecka och dessutom ska jag leta med ljus och lykta efter ett matsalsbord. Har äntligen hittat hem i känslan för hur vårt vardagsrummet ska se ut för att kännas bra, så nu blir det loppis-jakt i dubbel bemärkelse. Jakt efter en bra loppis och jakt efter en loppis som har bordet jag vill ha. Har ni mitt drömbord stående? Hör gärna av er så köper jag det gärna!
ingatorp-utdragbart-bord-vit__0146742_PE305746_S4
Det här bordet från IKEA är något i stil med bordet jag vill ha. Inte riktigt helt hemma. Men långt, smal och smala ben.

14ec86a396a533794b06637f5a0cde46Lite mer i den här stilen. Drömmen är att hitta ett som inte är så nytt, lite mer slitet och rufft i kanterna liksom. Förhoppningsvis hittar vi det där drömbordet. Klicka på bilderna för att komma till källan (ingen reklam).

Ha en fin dag.