Det värsta med barn är att en inte får vara sjuk ifred

Därför att en smittar barnet. Jaha då har hela familjen åkt på förkylning. Det är jag som är boven i dramat och som har lyckats smitta hela familjen. Jag kände redan under påskledigheten att nu är det något på g men försökte ignorera det med att hitta på så mycket jag bara kunde på dagarna. Smart drag – INTE! När en känner en begynnande förkylning bör en lägga sig ner och vila bort dessa skojare till baciller. Det borde var och en ha förnuft till, men inte jag. Då gick jag och blev redigt förkyld istället och så också sambo och nu även bebis. Jäkla skit!

I går orkade jag inte längre än till lunch då fick sambon komma hem från jobbet och hjälpa mig ta hand om bebisen. Jag orkade verkligen inte och hade ont överallt. Det är det som är det värsta med barn. Dels att inte kunna vara frisk i fred och dels den höga risken att smitta dem. Varav den sista anledningen förmodligen är den värsta av dem. Dessutom nu när hela familjen är sjuk så sliter det otroligt ont på energin hos alla och inte kan vi ta hjälp att ta hand om heller för vi vill ju inte smitta ännu fler. Eller jag vill inte smitta fler för det är ju jag som är råttan i dramat (Ni vet råttorna sägs ju ha burit på pesten).

Däremot hänger vi inte allt för mycket läpp här hemma. Det positiva med att vara sjuk är ju att vi är det tillsammans och att en kan försöka göra allt för att bli frisk. Så som att till exempel göra en superjuice eller göra eget godis. Godiset jag gör ska vara i ugnen i 5-7 timmar! Det ska bli spännande att se vad det blir av det men smeten var hur god som helst och innehöll dessutom ingefära. Godis som gör en frisk alltså 😉

Superjuicen tog inte lika länge att göra och den sitter jag och avnjuter nu. Önska mig friskhet så önskar jag er en fin dag!

IMG_2730 Godis in the making

IMG_2731 Superjuicen som innehöll äpple, apelsin, mango, avokado, spenatblad, grönkål, ingefära och spiskummin. Vi hoppas att den gör oss friska.
IMG_2732Smeten till hallongodiset. Visst ser den god ut?