Första tvätten jag färgat rosa

Jag har lyckats färga min första tvätt. Lias tvätt dessutom. Jag hade råkat stoppa den mesta rosafärgade handduken tillsammans med hennes blandade tvätt. Men det blev ganska bra ändå. Dessutom tycker jag inte hennes matbeklädda-tvätt blir ren! Har ni supermamas något tips för hur jag får ren kläder – säg med avokadoklet på eller matklet?

Nu är vi färdiga för att åka på kalas. Jag ska bara blogga färdigt om att jag misslyckats med tvätten först och berätta hur jag tänkte med dagens outfit. Hur jag tänkte förut minns jag inte. Jo det handlade väl om att vara så snygg som möjligt men ändå bekvämt och funktionellt. Så har jag alltid varit – bekväm och funktionell alltså. När jag gick i nian gick jag till exempel med täckbyxor till skolan för att jag tyckte att det var sjukt onödigt att behöva frysa. Däremot såg jag till att komma lite tidigare till skolan så att jag hann klä av mig dem innan någon kom. Kändes fortfarande lite töntigt fast att det ABSOLUT inte är det. Synd det där hur vi ska behöva känna när vi växer upp.

Tänk om vi bara kunde få växa upp med kunskapen om att vi är underbara var och en av oss! 

Ja kalaset då. Vi ska åka nu, André ska bara raka sig sedan är vi redo. Paketet är klart, väskan packad och barnet klätt. Men jag då? Hur tänkte jag med kläderna. Jag tog först på mig ett par snygga gröna byxor men kom på att de ju absolut inte gick att sitta skönt på golvet med dessa så det fick bli något annat som jag kunde leka fritt på golvet med. Det är ofta så jag tänker nu för tiden. Funktion före snygghet liksom. Fast jag är gärna snygg i fejset för det. Ha en fin  dag hörni!

IMG_2701