Storhandling, kalas och ännu en vegetarisk middag

IMG_2627Vi har varit och storhandlat i dag. Är tacksam över att vi har pengar att handla mat för. Det tycker jag är fantastiskt att vi kan ställa mat på bordet varje dag. Skulle det dessutom krisa någon dag har vi väldigt snälla föräldrar som bjuder på middag. Det är väl en lyx i vardagen om något!

På tal om att bli bjuden på något så har vi också blivit bjudna på kaffe och tårta i dag eftersom att Andrés lillebror (Lias farbror) fyllde tio år i fredags. Jag hade länge gått och suktat efter marsinpantårta men varit lite snål mot mig själv och tänkt att två bitar för 48 kr är en onödig kostnad. Men tänk att nu fick jag två bitar helt gratis! TACK! Nu har jag stillat marsinpanbegäret ett litet tag.

IMG_2630Kvällens middag bestod av vegetarisk lasagne. Andrés favorit hittills av de recept vi testat i snart fyra veckor. Jag tyckte också att det var gott men gillade främst hur sambon skar upp gurkan (med potatisskalare). Min favorit hittills är vegetarisk hamburgare. Ska tilläggas att vi inte ätit fyra hela veckor då vi ibland äter och har ätit kött.

IMG_2637Ja, här hemma är det sambon som lagar den allra mesta maten och det är så himla skönt att jag slipper! Han tycker dessutom att det är väldigt roligt men att han saknar kunskapen och vill gärna bli bättre. Jag tycker att han är superduktig dock. En är sin värsta kritiker brukar det väl heta?