Mini-roadtrip till Härnösand – by my self

Hejsan!

I går tog jag bilen till Härnösand för att träffa en av mina allra närmaste barndomsvänner. En sån där som jag är extra glad över att jag fortfarande har kvar i mitt liv. Vänner kommer och går i perioder i livet och det är precis så som det ska vara. Vad som enligt mig utgör en riktigt kompis är att de inte behöver underhållas för att finnas kvar. Ibland har det gått så länge som ett år utan att vi träffats men när vi återses är det som att vi sågs i går. Inga konstigheter – precis som livet bör vara i allmänhet.

Jag förundrades över hur vackert Norrland är och tänkte uppriktigt: men vad är väl Thailand mot det här? Låt oss flytta ut på landet, odla vår egen mat och föra långa samtal ända in på morgontimman. Fast först kanske vi kan åka till Thailand och värma oss lite? Nu när våren tog en liten paus också

Väl framme bjöds jag på en fantastisk brunch! Bokstavligen älskar frukost och när jag blir rik är frukost det första som jag kommer att unna mig i överflöd.
20150328_115301

20150328_115309

Så himla gott och mysigt! Vi satt länge och åt och plockade och fyllde på kaffekopparna. Senare på dagen tog vi en promenad runt om i Härnösand och passade på att fånga lite D-vitamin. På hemvägen passerade vi ett kärt minne:
20150328_144501
Här gick vi på disco, på Brännaborg. Var det när vi var 12-13 ungefär? Eller var vi till och med äldre? Jag minns inte, men jag minns att jag tyckte att det var roligt att gå på disco någon annan stans och att det inte hölls i en skollokal.