Fick vara den mamma jag vill vara, kanske bara lite surare.

Om några timmar är det helg. I alla fall om vi utgår i från en 8-17 timmars vecka. Visst har jag berättat för er att jag vill jobba helt andra tider? När jag börjar jobba vill jag kunna göra saker med Lia mitt på dagen utan att det påverkar jobbet. Jag ska också hämta tidigt från dagis. Det är min dröm. Att det innebär att jag kanske kommer jobba sena nätter, periodvis väldigt mycket, andra perioder inget alls och kanske tidiga morgnar det ser jag fram emot. Det är så jag vill ha det. Nog om det det var en parantes bara.

Jag skulle ju passa på att berätta för er om förra helgen. Därför att jag tycker att den är värd att berättas om. Så här var det. Sambon var bjuden på 30-års fest och jag hade samlat ihop mina närmaste vänner för en middagsbjudning med vin. Det blev fantastiskt trevligt både för mig och sambon. Sammanfattningsvis så pratades det massor, lilltjejen höll sig vaken till klockan 23 och vin det flödades det gott om och det gick så bra så. Jag kände mig verkligen som den mamma jag ville var kanske bara lite surare. Blev lite less ett tag när barnet tydligt visade att hon var trött, dessutom somnade några gånger för att sedan vakna direkt när jag lade ner henne från bröstet MEN eftersom att hon inte var gnällig och för den delen visade mycket glädje i att få var med så lät jag henne helt enkelt bestämma själv när det var dags. Jag tänkte att -jamen till slut blir hon väl så trött att hon somnar sittandes.

Klockan 23 syntes det att hon gärna ville men att det började räcka för just den dagen. Då nattade jag henne och sedan sov hon ändå till på morgonen och gav mig dessutom sovmorgon. Detta gav mig ändå några timmar att spendera ensam med mitt vinglas och tjejerna. Vi hade väldigt trevligt allihopa och sambon hade haft roligt han med.

Tack för att jag fick känna mig som den personen jag vill vara i mitt eget hem. Tack för att middagen blev lyckad och för att bebisen var lättsam för det mesta. Tack för att besöket var så förstående och fick mig att känna mig som att det var okej att jonglera med ungen och pausa i samtalsämnena i bland.

Stort tack för att jag fick känna mig som den mamma jag vill vara.
IMG_2577Det här bjöds det på i mat väg. Hemmagjort pizza på tortillabröd. Roligt att komponera ihop sin pizza själv och dessutom väldans gott!

Ha en fin fredag! Och Grattis Zackarias på din tio-års dag!