Jag har möblerat om. Det blev precis som innan.

Varje gång min ”kaos-hjärna” sätter fart får jag en iver att möblera om. Jag bara måste hitta den rätta feng shuin liksom. Jag har ingen kunskap om det där med feng shui, som var väldigt poppis under börjar av min högstadietid minns jag, men jag jobbar mycket med känsla. En möbler måste kännas på rätt plats. Hur tänker du när du möblerar?

Tillbaka till kaoshjärnan, som alltså möblerade om hela vardagsrummet för att tillsist ändå återgå till ungefär som det såg ut innan jag startade kaoset. Jag vet att möblerings-ivern inte har så mycket med möbleringen att göra, att den nuvarande inte fungerar. Det har snarare att göra med att min hjärna skriker åt mig att nu börjar det bli för mycket du måste vila. Med för mycket menar jag för mycket intryck. Jag börjar allt mer acceptera att jag är som jag är och det är okej. Det var också därför det i dag kändes okej att kliva ut från informationen på BVC då jag absolut inte kunde koncentrera mig och kaoset inombords gav mig stort obehag.

Därför, med tidigare utbrott i ryggsäcken, har jag nu tagit en dusch satt mig i soffan och skriver till er. Sambon tog med sig barnet och åkte i väg för att handla. Så nu hoppas jag att kvällen ska bjuda på mindre rastlöshet i kroppen, mindre stresspirr och en lugnare hjärna.

Jag frågade min psykolog om hon trodde att jag hade någon diagnos? Hennes svar: Vad vill du att jag ger dig? Vet inte hur jag ska tolka det? Men ibland skulle det onekligen kännas lättare att veta att det här pirret och bergodalbanan beror på någonting.
IMG_2620
En skillnad blev det i Lias lekhörna. Den fick först flytta in till hennes rum men jag insåg ganska snabbt att det inte funkar eftersom att vi trots allt spenderar väldigt mycket tid i vardagsrummet (Lias rum arbetar fortfarande som avlastningsyta men snart så ska vi få till något där). Då vill vi kunna ha uppsikt över henne även om hon leker själv. Fast vem skämtar jag med? Det är ju inte direkt så att hon leker i lekhörnan oavsett var den befinner sig. Nu för tiden är allt annat än lekhörnan mycket roligare. Precis som det ska vara så klart 😉