Vilken jäkla härlig morgon vi haft!

Den här lördagen har börjat på bästa möjliga sätt. Vi vaknade tidigt men Lia somnade om på sin pappas bröst och gav hela familjen en timme till i sängen. Sedan tog sambon både hund och barn så att jag fick ligga kvar en stund i sängen. Jag fick därmed tid att starta dagen med tio minuters meditation och OJ! vad skönt det var men också förvånansvärt jobbigt.

I slutet av mina tio minuter hade jag väldigt svårt att fokusera och då ville jag bara att minuterna skulle ta slut så att jag fick ”komma tillbaka till verkligheten”. Tänk er att ni gör en fysisk övning som tillexempel plankan och det börjar kännas tufft. Då vill man bara att tiden ska gå. Så kändes det och det förvånade mig men samtidigt kändes det exakt lika belönande att ha gjort övningen.

Resten av den hittills passerade lördagen har vi städat huset. Till och med torkat golvet! Jag kan avslöja för er att det har vi inte gjort sedan vi flyttade in i november. Japp så är det. Så nu är det fint och fräscht här hemma till ikväll när tjejerna kommer, eller ja åtminstone ganska med tanke på att det såg ut såhär efter att vi torkat:
IMG_2574Tass spår. Dock väldigt söta sådana.

I dag var vi bjudna på födelsedagskalas och det hade varit en perfekt aktivitet med tanke på det jag skrev i morse. MEN eftersom jag trodde att vi skulle ha fullt upp här hemma så hade vi tackat nej. Nu i efterhand inser jag att vi hade kunnat åka dit en stund men som tur är får vi komma till veckan i stället. Det känns viktigt att fira de små liven på deras första födelsedagar 🙂 Vi ses till veckan Walter!

IMG_2571Lia hjälper också till att städa. Här plockar hon ur pappas väska. Sedan torkade hon golven genom att hasa runt på dem. Tack för hjälpen älskling!

Eftersom att jag hann med mig så bra i går och eftersom att vi hann städa undan så bra i dag. Har vi nu även tid att hinna planera in vad som behövs göras inför kvällen så att jag slipper stå som en skållat råtta inför kvällen. Jag ska ju ha tjejkväll med mat och vin. Undra vem som ska passa barnet?