Vad hittar man på med en 9-månaders?

Ja nog för att Lia har några dagar till godo innan hon blir nio månader men jag tror att detta gäller även en åttamånaders bebis. Vad gör man med en 9-månader bebis?

Hennes pappa ska åka på 30-årskalas ute på vischan i morgon vilken jag också var bjuden på. För att en av oss faktiskt skulle kunna festa till det så gjorde vi så att han fick åka och vara vuxen då det är hans vuxenkompis som fyller 30. Mig är det dock inte ett dugg synd om för jag ska ha tjejmiddag och ska dessutom få åka i väg på skojigheter nästa helg.

Min fråga är: vad ska jag göra i morgon hela dagen med bebisen? På vardagarna när jag är hemma med henne känns det mer som jag är hemma och tar hand om, tills att pappan kommer hem. Då tar han över och så är det kväll, natt och ny morgon. Mycket av fokusen på vardagarna ligger ju också på att få saker gjorda. Som att slänga in en tvätt eller laga mat.

På helgerna däremot, då vi vill man ju göra roliga saker tillsammans. Hittills har vi oftast spenderat dem tillsammans hela familjen men nu blir det ju alltså bara jag och Lia i stort sett hela dagen. Det är ju lördag och då vill jag inte bara ta hand om henne då vill jag ju göra någonting kul också! När vi varit hela familjen har vi åkt på besök hos folk eller haft besök eller fikat någonstans eller så. Då har det ju också handlat mycket om att jag och sambon ska få ut och göra någonting också.

Nu när pappan lämnar oss redan på dagen så vet jag faktiskt inte alls vad vi ska hitta på? Inte en aning alltså? Självklart kan vi åka iväg och fika eller besöka någon precis som vanligt men jag tänkte att jag skulle vilja göra någonting för henne och mig. Något som vi gillar. Så vad hittar man på med en 8-9 månaders bebis? Vad kan hon och jag göra tillsammans några timmar mellan 14-18 typ som kanske inte kräver oss på allt för mycket energi. Ja vi får väl se vad vi hittar på, någonting måste hon ju gilla?

IMG_2567Det är ju roligt att vara utomhus och åka vagn.

IMG_2515
Det är också roligt att gå på äventyr i selen. Utflykter tycker vi är roligt märkte vi ju när vi varit på babysim.

IMG_2453Det är också skoj att leta stenar i hallmattan. Dags att dammsuga lite mer frekvent kanske?

Det jag känner främst är väl att jag inte vill att det bara ska vara en vanlig dag. Där vi hänger hemma och bara tar hand om varandra och kanske tar en liten längre promenad. Nej jag vill att vi ska göra någonting annat, något vi kanske inte brukar göra? Vi får se om jag får någon uppenbarelse i morgon om vad vi skulle kunna hitta på annars kanske jag får googla: Vad hittar man på med en 9-månaders bebis?