Passivt umgänge

Det är var min sambo och jag tänkte syssla med ikväll. Det är så enkelt som det låter. Vi sitter bredvid varandra i soffan medan vi gör varsin aktivitet som är helt skilda från varandra. Vi umgås alltså men ändå inte. Därför blir det passivt umgänge. Detta ska dock inte anpassas till sängkammaren. Vore ju sjukt tråkigt att ha passivt umgänge där.

Till middag serverades detta:
IMG_2569
En vegetarisk burgare av rang. Även detta recept från boken Mera Vego. Vi har testat ett annat recept för vegetarisk hamburgare men kvällens recept var helt klart bättre. Tog inte ett dygn att göra och smakade väldigt burgigt. För hur det än är, även om jag vill äta mindre kött, om jag äter burgare så finns vissa förinställda förväntningar om hur det ska smaka.

Ikväll passar vi på att umgås aktivt en stund också, eftersom att sambon lämnar oss i morgon för festligheter och vi får klara oss själva en hel dag och natt! Mer om det i morgon.

IMG_2565
I dag har vi även varit fräsiga i solbrillor (självklart var vi inte ute när det var solförmörkelsen. Vi var ute på eftermiddagen men eftersom att jag tyckte att det var väldigt vitt ljus ute så passade vi på). Lia satt och tittade på medan jag och Bobban hade dragkamp.

IMG_2562
Vi har också busat massor, för busig det är det definitivt en tjej som jag känner är (se bilden ovan).  Ser ni att hon har en ny pyjamas på sig, en exakt sådan som vi önskat oss. När vi bloggat om pyjamasen så kom det en person från Åhléns och knackade på dörren… hade man ju kunnat önska men vi fick den och en till från mormor och moster. Så himla snällt! Så nu har hon två stycken pyjamaser som hon faktiskt har utrymme i.

Ha en fin kväll!