Smoothie, puré (fruktmos) och tavelhyllor

Det gick bra resten av dagen i går. Det kom inga mer kräkningar så det var nog som jag trodde, en ovan mage. André kom senare på att det även kunnat bero på mycket badvatten eftersom att hon svalde en del. Vilket som, så slapp ongen kräkas mer och det var ju skönt för samtliga.

Hon var dock väldigt trött i går och ganska grinig. Tänkte att hon kanske var lite hängig ändå men då kom sambon att tänka på badet igen. Kanske var hon fortfarande trött från simningen och kanske hade hon till och med lite träningsvärk?

För att ändå var snäll med en eventuellt orolig mage så gav jag henne ersättning resten av dagen med undantag för ett mellanmål då hon fick lite mosad avokado och hemmagjord fruktpuré. Det var jätteroligt att kunna bjuda henne på hemmagjord puré eller snarare mixad frukt för puré ska en väl koka? Hon gillade det och det fick stanna kvar i magen.
IMG_2548
Jag passade även på att göra en smoothie till mig på samma bas som till Lias men som ni ser på bilden är hennes gul och min grön. Det är för att jag mixade spenatblad i min. Det stoppade jag som sagt i efteråt eftersom att bebisar inte ska äta spenatblad då det är nitrat i, och det ska smånjurarna tydligen inte vara så bra på att hantera. Det är tur att jag fått information på BVC för annars hade jag inte haft en aning!

Annars innehöll purén och smoothien – äpple, päron, apelsin och i min var det dessutom avokado och spenatblad och mango. IMG_2552
Vi fick äntligen upp någonting på väggen här hemma. Det gjorde mycket för känslan i köket!

IMG_2551
En närbild. Nu är det en grinig bebis här som skulle kunna vara lite trött.

Ha en fin dag!