Babysim recensionen: Det bästa jag gjort med mitt barn hittills

Babysim och den utflykt som det innebar kan ha varit det absolut roligaste jag och Lia gjort tillsammans. Babysimmet i sig var supermysigt, javisst! Men det var hela grejen som gjorde att det blev en sådan lyckad upplevelse. I alla fall för min del, henne är det ju svårt att fråga men hon verkade också nöjd och belåten.

Det var mysigt att göra iordning mellanmål åt oss båda, att packa väskan med badkläder och flera handdukar för att vi skulle ha torra och varma att vira in oss i efteråt. Det var mysigt att bada tillsammans och leka i vattnet. Det var mysigt efteråt att duscha av oss, äta lite mellanmål och ta god tid på oss i värmen. Efteråt somnade Lia i bilen och jag har också varit sådär utflykts-trött som en kan bli. Informationen sa att de här trettio minuterna babysim är för babyn samma som ett body pump pass är för oss vuxna.

Allt gick så himla smidigt. Jag hade packat helt rätt saker, med andra ord saknade jag ingenting vilket jag oroade mig för i går och i morse. Logistiken fungerade utmärkt trots att vi var lite senare än jag tänkt mig. Jag är glad och tacksam över att jag betalade in den där lite för dyra avgiften som jag hade sparat pengar till, för det här med babysim och tillhörande utflykt är det bästa jag och Lia gjort tillsammans.

IMG_2538
Väskan var packat och väntade på oss i hallen. Tillslut fick jag väcka babyn för annars hade hon sovit över vår allra första babysim tillsammans.

IMG_2539

Enormt gullig bebi efter avslutat babysim. Hon satt så snällt och väntade på lite ersättning som hon hungrigt slurpade i sig. Det tar på krafterna att bada. Efteråt, när vi gick till bilen lutade hon sitt lilla huvud mot axeln och jag kan säga att det har aldrig tidigare hänt. En väldigt trött tjej med andra ord.
IMG_2540

Några saker som jag tar med mig: För oss har det varit bra att vänta så länge som till att Lia blev 8 1/2 månad innan vi började. Det kändes verkligen som att hon fick något ut av det och jag kunde vara lugnare eftersom att jag känner henne och vet för det mesta vad hon behöver. Det visste jag inte när hon var tre-fyra månader och jag första gången funderade på att börja. Jag är glad främst för min skull för jag är mer säker i min roll som mamma nu och mer självsäker. Vilket gjorde att vi båda fick enkomt mys utav den här upplevelsen. Ska jag ge råd till någon annan så börja när du känner dig redo och kanske inte bara för att det är en viss ålder man SKA börja. Det var olika åldrar i min grupp. 

Det var sjukt smart av mig att ta med en pyjamas att ta på henne efter badet. Istället för att krångla på en massa olika plagg hade jag tagit med en pyjamas i väskan. Detta var inte någon genomtänkt plan utan denna var bara med i fall en olycka skulle ske. Men när vi duschat och det var dags att klä på både mig och henne då var det väldigt smidigt att ta på ett heltäckande, tunnare och mjukt plagg. Då var ungen färdig, jag kunde klä på mig lite snabbt och hon slapp därmed  ligga i värmen med kläder på allt för länge. Men då är min bebis en riktig svettis också. Fast är barnet fruset så är ju en heltäckande dräkt typ pyjamas också ett bra tips =)

Mitt tips: Om du vill göra någonting med din bebis bland alla grejer som finns att välja på men egentligen inte är så ”grejig” av dig precis som jag. Jag gillar ju att ha lugn och ro omkring mig. Och om du dessutom gillar vatten och kanske antingen har sparat lite pengar eller har mycket pengar då kan jag varmt rekommendera babysim. Förhoppningsvis fortsätter vi tycka att det är så här mysigt varje gång! Egentligen kanske det inte är så dyrt om man delar summan på antal gånger och det är enligt mig helt klart värt det. 

IMG_2544Om inte annat så kan det ju vara värt att bada för att få bebisen att sova hårt efteråt. Såhär ligger hon just nu medan jag skriver och har nog sovit sedan cirka 14. Där är också pyjamasen jag pratade om. Smidigt istället för att dra på en body och byxor och sedan en overall plus att medföljande förälder ska ha kläder också. Nästa gång hoppas vi att pappa ska kunna följa med.

2 thoughts on “Babysim recensionen: Det bästa jag gjort med mitt barn hittills

  1. livsglimtar skriver:

    Min dotters dotter (hon som sa apa) gick på babysim med sin pappa när han var pappaledig och de tyckte det var mysigt båda två. Tro sjutton att hon sover som en stock, hoppas din rygg mår bättre av värmen och vattenplask. Det kommer nog bli en favorit för er båda, nästa gång kommer du nog se att hon blir glad när hon ser vattnet. Kram

    • Mikkalainen skriver:

      Ja jag hoppas ryggen ska bli bättre. Min kropp brukar må bättre av värmen =) Det ska bli spännande att se hur hon reagerar nästa gång! Kram

Kommentarer inaktiverade.