En riktig kalashelg i dubbel bemärkelse!

Av omvärldsbevakningen jag gjort att döma (instagram, bloggar och fejjan = helt tillförlitliga källor) så är ni flertalet som haft en härlig helg. Härligt! Jag får för mig att solen kan ha en stor roll i det hela? Våra hjärtan och själar liksom smälter fram i värmen och gör de flesta av oss lyckliga.

Vår helg blev extra lyckad med tanke på vad vi pratat om hos psykologen; att vi måste kompromissa mellan Andrés behov och mina. Jag som å ena sidan vill att det ska hända saker HELA tiden och min sambo som å andra sidan vill att det helst händer så lite som möjligt. En kompromiss är helt klart bästa lösningen. Då får vi något gjort men hinner samtidigt vila upp oss.

20150314_094237

20150314_100434Helgen har för vår del bestått av IKEA-frukost. Lia åt en helt portion gröt! Och som ni ser av bilderna lyser morgonsolen in på oss besökare. TIPS! För att inte bli ovänner med din sambo för att hen skruvat åt burken för hårt. Låt gröten svalna innan ni häller den i burken och värm sedan upp på plats. Vi hade nämligen värmt gröt och tagit med i en barnmatsburk.

20150314_155212Efter frukosten bar det av mot helgens kanske bästa stund. Ett 30-årskalas med inslag av smarrig smörgåstårta, sötsaker, massor av kaffe, en liten cider och kanske en cigg. Det är helt sjukt underbart att få vara sin egen människa igen.

20150314_131426
Det gick så himla bra att ha med Lia vilket är superskönt! Det är skönt att få känna att livet som småbarnsfamilj också kan vara roligt. Hon fikade med oss och sedan passade hon på att sova utomhus resten av besöket. 

20150314_122035
Jag passade också på att ringa viktiga telefonsamtal i min 90-talsinspirerade juicetelefon medan vi åkte ut på landet där 30-års kalaset skulle firas.

20150314_165406Vi fortsatte kalasandet med att fira min yngsta syster som fyllde 18 år. Hon ska till Thailand i april och jag är så himla avis! Jag längtar tillbaka dit så himla mycket och längtade ännu mer när jag fick hålla i pengarna som hon fick av oss i present.

Söndagen spenderade vi mest hemma med att göra ingenting. Helgen blev helt enkelt till belåtenhet för oss alla tre. Nu hoppas vi på en bra vecka. Till helgen har vi redan planerat in nya äventyr.

3 thoughts on “En riktig kalashelg i dubbel bemärkelse!

    • Mikkalainen skriver:

      Ja det är så himla skönt att få sånna här helger i ryggen speciellt när livet känts tyngre än vad det behövt vara. Det gör mycket när solen tittar fram 🙂 Hoppas din helg också var bra!

Kommentarer inaktiverade.