Det var den kvällen det

IMG_2533
Ikväll serverades detta till sen middag. Ibland blir det sent när det ska handlas och nattas och matas hund etc etc mitt i allt matlagande. Vi har varit i väg och införskaffat badblöja/byxa/trosa till Lia, storhandlat, matat och nattat bebis, ätit själva och gjort matlådor, förberett frukost och packat inför morgondagen.

I morgon ska jag och Lia på babysim och jag försöker förbereda så gott det går så att eventuella missöden får tid att missöda sig. Vi (eller mest jag eftersom att hon inte har en aning om vad morgondagen för med sig) ser fram emot badet. Jag tror att värmen kan göra mycket för min ömma rygg som faktiskt promenerat 11.43 km i dag varav endast hälften av det faktiskt var menat som promenad. Resten har blivit av vardagsmotionen. Det gör ont i kroppen nu men känns ändå bra när jag får bevis på att jag rör mig.

Vi har varit i väg och storhandlat som sagt. Handlingen räcker för denna vecka OCH vi lyckades hålla budgeten nästan på kronan. Vi passerade med tio kronor och allt som allt gick en veckas vego-mat på 510 kr! Då ingick ett paket blöjor (eftersom att vi har kuponger handla för 500 får ett paket blöjor för 1 kr) och en bok med vegetariska recept för 249 kr. Den boken ”betalade” vi i och för sig med poäng som vi samlat på oss genom att handla så egentligen blir det ju inte gratis men fint att få något för att vi väljer att handla på ett visst ställa.

Nu är denna dagen till enda och vi ska snart krypa till kojs. Jag är mest nöjd över dagens motion och över hur belönande det känns att storhandla även om denna kväll blivit vilofattig. Det tar vi igen resten av veckan. Önska mig lycka till i morgon. Jag hoppas det går bra, för mig alltså, för henne tror jag det går hur bra som helst!

God natt sov Gott!