Startar dagen med en grön smoothie

Vilken härlig start på dagen det blev! Jag bestämde mig i går för att testa göra min allra första gröna smoothie. Letade inspiration i går i en Vegotidning och där ramlade jag över ett enkelt recept som jag förändrade lite. Det skulle vara mango, bladspenat, en halv avokado, mandeldryck och kanel. Kanelen var det super att få tips om för den gav en god touch till smoothien.

Jag blandade istället för bladspenad i broccolistjälkar (som blivit kvar efter att vi kokat broccoli) och grönkål. Det blev en riktigt god drink att starta dagen med. IMG_2519

Så här såg den ut min allra första gröna smoothie. Jag fick blanda ut den med lite vatten i efterhand för att den skulle få rätt konsistens. IMG_2520

Och så lyckades jag lägga barnet för hennes förmiddagsvila mitt i leklandet. När jag kom ut från toaletten förvånade hon mig med att ligga på magen och titta på mig. Jag misstänker att det var en viss hund som varit och tjuvpussat på henne.
IMG_2523

Nu ska vi göra oss färdiga för att åka på en liten biltur. Vi hade sådan tur att vi slapp eftermiddagens inplanerade aktivitet eftersom vi hade glömt bort att vi även hade informationsträff om babysim idag. Så nu behöver vi bara göra ett ”måste” och sedan ska vi ta en shoppingrunda. Tokigt va?

Ha en fin dag!