Det handlar om inställning!

IMG_2510
Ungefär en minut efter att denna bild togs hade barnet vaknat och hunden spillt ut allt kaffe. Jaja tänkte jag, jag har ju alla fall en fin bild att blogga om. Jag skulle kunna ljuga ihop att jag satt i solen och drack kaffe och åt kaka medan hunden lekt snällt och barnet sov. Istället låg kaffet utspillt på altanen och barnet tittade sömndrucket på mig nedifrån vagnen.

Fast då bestämde jag mig för att jag inte skulle deppa ihop över det. Det fanns fortfarande lite kaffe kvar i kaffekannan, kakan hade jag inte ens hunnit äta upp än och dessutom fanns det ju fler. Hunden kunde inte rå för att jag som faktiskt har tummar hade kunnat flytta på kaffekoppen och dessutom sken ju solen!

Barnet verkade fortfarande trött och såg nöjd ut där hon låg i vagnen. Jag tänkte att jag sätter mig väl på trappen med det lilla kaffet jag har och min kaka så får hon väl säga till när hon blir missnöjd. Det gjorde hon inte för hon somnade av sig själv. AV SIG SJÄLV! Jag behövde inte ens guppa vagnen.

IMG_2511

Där satt jag i solen och fick kinderna smekta av solstrålarnas värme medan bebisen sov och hunden lekte långt i från koppen som jag höll i handen denna gång. Kände mig glad över att jag inte gråtit över spillt kaffe. Inställning kan göra mycket.

2 thoughts on “Det handlar om inställning!

    • Mikkalainen skriver:

      Tack 🙂 Ja det var det! Som skänkt från ovan att allt bara löste sig även om de började med kaos. Bara för att jag hade bra inställning 🙂

Kommentarer inaktiverade.