Nedmontör av Duschkabiner

Det är vad min sambo ska jobba med i fall han förlorar jobbet. Ja eller det är vad han fått jobba med i kväll eftersom att jag förstörde vår duschkabin igår. Inte med mening såklart! Som att jag skulle ha något arg-problem eller något. Nej jag råkade bara trycka ner hälen för hårt i hålet där vattnet rinner ner så att röret där vattnet ska rinna ner lossnade och istället rann ut på vårt icke våtrumsgolv. Det gick bra, det är ingen fara med golvet men tackar som oroar sig.

I kväll har jag därför varit över till min föräldrar och lånat deras dusch. Ännu en anledning till varför det är skönt att ha föräldrarna nära. Resten av dagen har jag funderat på hur vi ska göra om vi ska köpa en ny duschkabin eller om vi ska riva ut skiten och göra ett helt nytt badrum. Eftersom vi just nu bara har det där badrummet så är det senare alternativet kanske inte det bästa av dem men en får ju drömma eller hur?

Förutom det har vi i dag fikat och jobbat på bordsskicket. Lia undrade varför en inte fick ha fötterna på bordet. Jag kunde inte komma på något bra svar. Jag hann inte heller göra något stilleben på fikat så här får ni en bild av verkliga livet istället. Fick kasta fram fikat för att en viss minimänniska var väldigt sugen på fika (jag också för den delen). IMG_2480

IMG_2486

Jag kan också tipsa om denna Oatly iKaffe. Vi drack den hemma hos Andrés kusin Anna när vi var där och fikade och det funkar super istället för mjölk i kaffe och te. Mjölk är ju något som vi försöker sluta med i och med målet att bli veganer.

IMG_2489

Och om jag nu fick göra om i badrummet så skulle jag kunna tänka mig att ha det kanske såhär?
26e5d16ae8baa99ff76dd5ca022c3756

Eller såhär? Badrumsinspirationen är hittad på Pinterest jag sökte på small bathroom. Här kan ni hitta min Pinterest
7f039da5181cd2be66cadb0959e4867c

2 thoughts on “Nedmontör av Duschkabiner

  1. livsglimtar skriver:

    Till hösten/vintern kommer vi att få renoverat i stora badrummet och det lilla, ser fram emot det, men kommer åka till landet för det tar lång tid och är ett helsicke med allt damm och spring från morgon till kväll.

    • Mikkalainen skriver:

      Vilken dröm både att få renoverat och att kunna lämna renoveringen. Just det där springet är jag inte heller ett så stort fan av! Vår renovering får vänta. En sak i taget har vi sagt. Fast just nu blir inte ens en sak gjord så snart blir jag nog orenovering galen istället för tvärtom. Undrar just om arga snickaren skulle vilja komma redan innan en börjat renovera? Ha en fin kväll!

Kommentarer inaktiverade.