Dricker te och har mens

Hej! Här sitter jag och dricker te och har mens. Just nu verkar det faktiskt vara helt synonyma med varandra för jag fryser så evinnerligt! Det betyder återkommande, jag var tvungen att googla ordet eftersom jag först skrev ovinnerligt och det kändes inte riktigt rätt. 

På tal om återkommande, sån är ju även mensen. Det jag märkt sedan jag fött barn är att jag vid varje menstruering får samma känsla som när förlossningen startade. Jag har inte samma mensvärk som tidigare eller så har jag det, bara det att jag fött barn nu och då hittat en annan känsla att relatera till.

Något nytt är att jag får ont i bäckenet och skelettet mellan bennen. Vad jag researchat mig till så är det blygdbenen eller sittbenen som det gör ont i. Det är en konstig känsla för det känns som att det gör ont i puppan. Jaja nog om det.

Barnet som vägrar sova någon annanstans än i min famn har nu vaknat efter att pappan försökt vagga henne i vagnen. Jag kände en liten vinst i att det inte gick för honom heller eftersom att jag inte fått till vila i vagnen på hela veckan. Ett bevis på att det inte bara är jag som ger upp eller nått. Det blir inte så mycket gjort om hon ska sova i min famn även om jag självklart vill att hon ska få vila. I går sov hon i min famn tre timmar så jag tycker ändå att jag ställer upp och curlar lite i alla fall.

Och nej pappan famn funkar inte.

Vi har varit en snabbis på ICA Maxi för att köpa snacks inför kvällen. Det blir film! Långfilm dessutom. Fytusan vad skönt det är med familjeliv alltså! Tack tjejfesten för förra helgen för nu tycker jag det är underbart att vara hemma igen. Jag är ju faktiskt en urbota hemma tjej. Urbota betyder bland annat oförbätterlig. Jag fick googla för att vara säker på att jag visste det. Ibland undrar jag var jag får mitt skrivspråk ifrån, för nog säger jag aldrig urbota i ett vardagligt samtal. Tack skrivhjärnan för lite extra ordförråd 😀

Ps. Vi har också städat huset. Säg att vi är duktiga! Har ingen passande bild till detta inlägg men däremot en bild på ett gör-det-själv-projekt som jag tänkte pyssla ihop när jag får tid och ork över. Här har ni en liten retare… (från eng. teaser. Allt blir bara lite töntigare på svenska)20150223_133902

6 thoughts on “Dricker te och har mens

  1. livsglimtar skriver:

    Minns att jag kopplade ihop molande första mensen efter första förlossningen med första värkarbetets molande. Sen uppluckringen av fogdbenet var hopplöst jobbig och gick inte över på åratal, varje gång jag gick på knöligt underlag klickade det till och gjorde ont.
    Lite nyfiken är jag på trädet på din bild är det bambu här hemma i Svea rike?

    • Mikkalainen skriver:

      Okej, där ser man! Då är det nog så för min del också. Jag har också fortfarande ont, 8 månader senare, i bäckenet så det är nog den där uppluckringen jag känner av. Tack för feedback.

    • Mikkalainen skriver:

      Haha ja det är ju det. Jag tycker att det ser så roligt ut där de står tillsammans. På något vis är det som att trädet försökt växa sig likt stolpen. Dessutom blir den sådan kontrast på något vis 🙂 En rolig kontrast. Vad härligt bloggnamn du har förresten!

Kommentarer inaktiverade.