Större närhetsbehov när man slutar amma?

Hela den här veckan har Lia sovit väldigt mycket och helst av allt vill hon sova i min famn eller på min mage. Hon sover jättelänge om hon får ligga kvar i famnen och sover endast någon minut om jag lägger ifrån mig henne. Hon har också mycket svårare att somna i vagn nu än tidigare. Jag har faktiskt inte fått henne att somna utomhus på hela veckan.

Då kom jag på det faktum att amningen för Lia mest var trygghet i slutet eftersom att det egentligen inte gav någon mättnad. Nu när vi inte ammar längre (skönt!) Behöver hon ändå såklart fortfarande närhet och trygghet. Nu kanske mer än tidigare eftersom att det är ju är en övergång för henne också. Självklart får hon sova vidare i famnen då kan jag passa på att titta på film och slappa.

Förutom att mysa har vi i dag; gjort ansiktsmask, ätit lunch, byggt in rautern (Lia ska bli nätverkstekniker när hon blir stor, har hon sagt). Varit på promenad, en kort en och plockat lite här hemma. Dessutom har vi rensat i en kartong, en av alla som ska rensas i källaren.

-Meeen MAMMA! Vardagsrummet är för litet för mig. Jag måste utforska världen!
IMG_2451

Lia tyckte att en ansiktsmask var på sin plats. Hon tyckte själv att det var T-zonen som var hennes största problemområde. Jag sa till henne att det är insidan som räknas och att hennes är den absolut finaste jag vet!IMG_2459

Ikväll ser vi på Skavlan och myser. Vad gör ni ikväll? Berätta gärna så jag får något att läsa om. Jag är lite less på de bloggar jag följer skulle vara roligare att veta vad ni gör i helgen 🙂

One thought on “Större närhetsbehov när man slutar amma?

  1. Smugglosmurf skriver:

    Vi har kört premiärbesök på restaurang för hela familjen. Mycket lyckat! Alla fick i sig mat och ingen brast ut i gråt. Score! Nu nattar jag och maken varsin trött liten fis 😊:

Kommentarer inaktiverade.