Kräla, kräla, kräla fram till målet mitt

God dagens! Det blev ingen öppna förskola i dag  därför att Lia somnade. Jag tycker så mycket om den nya rutinen hon håller på att skapa för sig själv och därmed även mig. Därför ville jag inte väcka henne.

Måndag och ny vecka alltså. Denna vecka har vi maten planerad och det mesta är nyttigt och hälsosamt. Mycket av det också vegetariskt. Vi är båda väldigt peppade! Dessutom har vi ju planerat veckan så båda två vet vad vi behöver göra och vad som händer denna vecka. Det är så grymt skönt!

I stället för att vara på kyrkis som det hette på min tid. Har vi lekt och ätit. Nu när jag inte ammar mer än en gång/dygn så känns det som att jag inte gör annat än att göra i ordning mat åt henne. MEN det gör jag mer än gärna när det innebär frihet. Dessutom är det faktiskt roligt.

Annars har dagen sett ut så här: 

kräla, kräla, kräla – bort till Bobs hundben

Mamma hämtar bebin. 
Bebin skriker, sedan… 

Kräla, kräla, kräla – bort till lådan med massor av roliga sladdar och kablar att snurra in sig i… (Vi måste ta bort den älskling!) 

Mamma hämtar bebin igen
Bebisen bankar med leksaker, sedan… 

kräla, kräla, kräla – bort till Bobs hundbur där han ligger och vilar (ligger han där ska han få vara i fred. Det håller inte Lia med om) 

Mamma hämtar bebisen igen.. och igen… och igen
Bebisen ropar ba-ba (typ mamma är dum nu vill jag ha pappa! Ja hon har börjat ljuda igen, idag. Säkert bara för att jag skrev i går. Men just i dag har hon satt i gång som tusan igen).

Sedan…. Kräla, kräla, kräla – till eluttagen, stoppa små fingrar i eluttaget. 

NEJ! Mamman försöker samtidigt få i sig lite fika och sätter tillslut bebin i babysittern där protesterar hon genom att kasta alla leksaker hon får givna till sig. 

Mamman halsar kaffet och vaggar sedan bebisen till sömns. Nu sover hon i sin spjälsäng och jag passar på att skriva lite. Så här såg Lia ut i dag när hon fotograferades på beställning av sin mormor. Min mamma ville skicka bild på Lia till min mormor bärandes jackan hon fått av henne. Den är UNDERBAR!
IMG_2393
Tänkt att jag på riktigt är mamma till den här goklimpen! Hoppas hon alltid får behålla sin nyfikenhet, finurlighet, intelligens och ren glädje som hon varje dag utstrålar. Du är en sån underbar personlighet!

 

4 thoughts on “Kräla, kräla, kräla fram till målet mitt

  1. Lova skriver:

    Så fin hon är 🙂
    Har också en åttamånaders Elsa som krälar överallt, inte kryper utan krälar och ålar sig fram. Säger också från idag faktiskt (efter uppehåll) bababa och mamamama 😉 det blir bara roligare och roligare att vara förälder tycker jag! Kunde en liksom inte fatta från början..

    • Mikkalainen skriver:

      Hon är det 🙂 Vad härligt att det gör precis samma saker. Lia tar sig liksom fram med hjälp av militärgång. Är det så din Elsa också krälar?

      Ja nu börjar det faktiskt kännas mycket roligare och nej det trodde en inte för bara någon månad sedan…

      Lyckans oss som äntligen får börja njuta av dessa härliga godingar och deras utveckling ❤

  2. Lova skriver:

    Ja hon kör militärstilen och ibland ligger hon på rygg och hasar sig fram med hjälp av fötterna.. ser så jäkla kul ut 🙂
    Ja det är verkligen trevligt att få njuta av detta nu.. nästan synd att man ska börja jobba snart.. men det blir nog skönt också. Enda jag fasar över är maten.. hon äter så lite.. ammar mest fortfarande tyvärr.

    • Mikkalainen skriver:

      Det där med maten har ju varit ett gissel för vår del också. En dag bara släppte det! Kan det vara samma dag som jag släppte stressen? I bland har det varit så uppenbart hur hon påverkas av mina känslor. Lite mat blir mer tillslut. Kanske hon börjar äta mer nu du väl är ute ur huset 😉 lite så var det ju för oss.

      Det blir säkert bra att få komma ut och jobba om inte annat måste vi ju det. Då får vi dessutom komma hem till våra gryn och längta efter dem lite 🙂

      Lycka till med maten!

Kommentarer inaktiverade.