Att vara mamma på tjejfest

I går var jag på min allra första fest sedan jag blev gravid. Min första fest som jag alltså kunde delta aktivt i. Unnade mig ett glas vin och en välkomstdrink. Det var megatrevligt och fikat var übergott. Mest av allt var det roligt, trevligt, skönt att få komma ut och bara vara Mikaela och inte bara mamma.

Vi lekte lekar, drack gott och åt gott. Vid elva kände jag att nu saknade jag både barnet och sambon så då fick min syster komma och hämta mig. Det räckte gott och väl för en kväll och som tur var hade jag en mamma till där att kunna dyfta några barn-relaterade ord med.

IMG_2353
Hon är så duktig min vän på att baka, allt möjligt. Här var en av kreationerna.

IMG_2355
Jag hade ätit sparsamt med middag bara för att få plats med bland annat denna…
IMG_2361
Födelsedagsbarnet och jag.

IMG_2362
När det var dags att gå hem var det bara partypinglorna kvar som fick göra staden osäker utan mig.

Jag saknade Lia och det kändes lite konstigt att säga godnatt till henne klockan 18 och veta att hon skulle sova när jag kom hem. Summa summarum var det väldigt bra för min del att gå på party och hur egendomligt det nu än låter så längtar jag nu faktiskt efter en hemmahelg med familjen. Men det är väl ett gott tecken?

Jag kan i alla falla konstatera att det var så trevligt att komma i väg att jag nu känner hur mycket jag älskar att vara mamma. Det är bra att komma ut så att en får uppskatta att vara hemma.