Gråta av tacksamhet och precis vad jag behövde

Det är så det fungerar. Ja universum alltså. Det må låta flummigt och snäppet crazy men det du skickar ut ska du också få. Ja tänker inte skriva något övertalningsinlägg här nu om hur universum fungerar sånt har jag faktiskt slutat med. Jag blir ofta passionerad över saker och då vill jag hemsk gärna dela den här manin med alla. Det blir nog ofta mest irriterande för den som inte är idel öra.

Men jag är helt säker att jag i går sände ut det jag behövde för att må bra och fick det eftersom jag redan var så oerhört tacksam över det jag redan hade.

På vägen till veterinären började jag gråta i bilen. Inte fulgråta så att jag inte såg något det hade ju varit en trafikfara. Jag snyftade och ögonen vattnades lite över att jag har en sån fantastisk sambo och att vi tillsammans har ett fantastiskt barn. Jag kände sådan enorm tacksamhet över detta att jag fylldes av känslan och kunde därmed inte hålla tårarna borta. Allt detta till tonerna av Ellie Gouldings ‘Love Me Like You Do’.

Senare på eftermiddagen när jag blev så trött att ögonen höll på att åka i kors. Fantiserade jag över hur mysigt det skulle vara om jag och min sambo fick sitta och snaska lite godis och se en film på fredagskvällen. Drömde om att bebisen skulle somna tidigt så att vi kunde få en stund tillsammans.

När min sambo kom hem låg jag och min lilla hjärte-stjärt och sov. Han frågade om det var okej att han åkte att köpte snask till oss att ha till kvällen. Dessutom berättade han att vi var bjudna på middag hos min mamma  och pappa och lade sedan ett paket till mig i sängen. -Det kan du öppna sedan när du vaknat till.

Jag fick alltså precis det jag fantiserat om plus en massa andra härligheter. Bli bjuden på mat = slippa bry sig om middag. Få en överraskning bara så där = LYX! Jag älskar när saker och ting faller på plats för att jag lyssnar på själen. Ibland slår dröminläggen in innan de ens hunnit bli inlägg. Men detta får tillhöra den kategorin ändå. En drömmig fredag blev det.

”Varför leva det liv andra tycker du ska leva – när du kan leva som du vill” Mikaela 2015. 

Vad låg det i paketet? Det här:
IMG_2341
Böckerna Mera vego : mat för hela familjen (inbunden) och Yoga Girl av Rachel Brathen (Bonnier Fakta)