”Vi är hippies i hjärtat” – Digster on Tour med NRJ

Det här är ett reklaminlägg-isch. Jag får inget för det och jag gör det bara gör att jag gillar folk som följer sina drömmar. 

Jag fick ett mail där jag blev tillfrågat om jag kunde uppmärksamma att popduon Smith & Thell kommer till Sundsvall. Och efter att jag lyssnat på deras låt och sett tillhörande video ville jag absolut dela med mig av fyndet. De spås göra sommarens stora hit med låten Hippie Van och jag är nog en av dem som tror att den spådomen kan slå in.

I morgon lördag 28/2 kommer alltså Smith & Thell som består av Victor och Maria tillsammans med Digster on Tour by NRJ till Sundsvall. Det spelar på Club Ninetone och när jag kollade in priserna så kostar förköp 120 kr respektive 140 kr på plats. Har du inget planerat i morgon är det här en skön plats att vara på skulle jag gissa. Det är typ så här jag skulle vilja spendera kommande sommar.

– Hippie Van visade oss vägen, säger Maria. Låten handlar om en längtan ifrån en ytlig värld. Hippie Van är vår inre längtan tillbaka till den organiska musiken. Nu är vi tillbaka i våra rötter. Vi är hippies i hjärtat. Vi vill egentligen bara ligga på en strand med en gitarr och kolla på stjärnorna och skriva låtar

Låten föddes i LA och var egentligen menad att ges bort till någon annan artist, typ Taylor Swift. Istället kände de att låten ju var deras låt och nu turnerar de med den tillsammans med andra artister så som Panda da Panda och Ida Lafontaine. Läs mer om Digster Touren och vilka artister som är med.

Det är på något vis häftigt hur den här låten kom till mig just nu. Just när jag önskar mig ett lite mer Hippie-aktigt liv med yoga, meditation och glädje. Det skulle inte skada att äga en folkabuss heller för den delen.