Det kanske inte gör något? För det går ju bättre nu!

I dag besökte vi BVC där vi konstaterade att lilltjejen har gått upp i vikt. Tillbaka på sin tidigare kurva. Skönt! Med tanke på att hon nu börjat äta mat och dricka välling så trodde jag ändå att hon skulle gå ner eftersom att hon, enligt mitt tycke, fick i sig en liten mängd. Men nejdå hon hade käkat upp sig.

Antagligen började mjölken sina och därav ännu större anledning för oss att trappa ner. Jag tänkte skriva mer om det en annan gång. Hon blir ju 8 månader på lördag och innan dess ska jag väl skriva om månaden som varit.

Förutom BVC har vi varit och besökt Hanna och Milian där jag blev bjuden på go’fika och Lia åt en hel barnmatsburk plus en halv liten puréburk till lunch. Fantastiskt! Hon har också övat på att bryta sig ut ur sin spjälsäng.

IMG_2334
”En dag ska jag ta mig ut ur den här…. moaahahahah”

IMG_2336
-Mamma vad är det i den här lådan? -Mamma vad är det för tidningar? -Mamma varför har dom en sån stor hund? -Mamma kan vi leka här oftare? -mamma? -Ja, älskling vaaad är det? (Nej hon har inte sagt detta men det är väl bara att samla tålamod tills dess).

Nu sticker jag till en kompis och fikar (igen, MUMS!). Det är en sån frihetskänsla att pappan nu kan ta hand om barnet precis lika bra och mycket som jag kan. I går hade vi en tjej som somnade av sig själv, med mig i rummet, i sin spjälsäng. Att ta allt i en lugnt takt verkar fungera för vår del. Tänkte som sagt skriva mer om det här för här hemma har det hänt grejer!