Vardagskaos och dess lösningar!?

Hej! Jag tog lite ledigt i helgen från bloggandet eftersom jag varit både deppig och hängig. I dag känns det bättre. Jag har funderat lite på den här vardagskaosen. Kaoset som jag oftast själv skapar och som blir värre när jag mår dåligt.

Jag vet att vi alla eller många av oss kämpar med att hinna med städning, tvättning, matlagning etc. Men till vilken nytta? Jag tänkte i alla fall ta det som min mission – mitt uppdrag att försöka hitta lösningar på dom här vardags problemen.

Lösa problem är ju faktiskt en ut av mina bästa förmågor. Först och främst tänkte jag börja med att definiera problemen vi har och sedan se om det finns någon vettig lösning. Testa mig fram om lösningen även fungerar när vi är trött och slitna. Alternativt hitta ett sätt att tänka kring hur vi gör när vi inte orkar.

Jag har länge längtat efter lugn och ro. Just nu är lugn och ro precis det vi och jag har i den här familjen men då blir jag rastlös. Detta är typiskt mig och jag inser/ insåg i går att det är min lilla själ som behöver få utlopp, behöver höras.

Jag tror på meningen. Att alla små tecken som du ramlar över är vägledare för hur just du, just nu sköter i frågan om att gå den rätta vägen. Och i mitt liv just nu så kastar det små tecken som berättar för mig att det här med att stanna upp och fundera är precis vad jag behöver just nu.

Har en liten känsla av ”var i nuet – det är viktigt”, ”ta inte dig själv, andra eller saker på för stort allvar”, ”andas in och andas ut”. Skulle vilja göra någonting av det här med vardagslösningar. Vi får väl se?

Just nu behöver vi lösa disksituationen och det gör en ju lättast med en diskmaskin (som vi saknar). Hunden ska kastreras också. Den tiden är nu bokad så det är ju snart löst.
Skärmavbild 2015-02-23 kl. 15.30.50