Sitta blick-stilla hos ögonläkaren

Vi började dagen hos ögonläkaren, det fanns inga SYNliga fel 😉
20150218_094353
Lia skötte sig utmärkt genom att vara misstänksam mot främlingen som ville lysa i hennes ögon. Precis som jag lärt henne ska en inte lita på vilket folk som helst. Hon hade inget fel på sina ögon mer än de som alla små barn har… små ögon alltså, som växer till sig och blir större sen. Så sa doktorn. Storleken har betydelse, ibland.

Sen fick vi besök av Hanna och Milian och det besöket genererade i syskontjat;
IMG_2284
-Mamma, kan jag få en lillebror? -nej det får du inte.

Dagen bjöd på massor av mys och två timmars utomhusvistelse. Inte illa pinkat för att vara vuxen. Trots gråmulet väder rattade vi våra vagnar ner till strandpromenaden för att ta en utomhusfika. Bebisarna skötte sig utmärkt i sina vagnar medan vi fick i oss lite te och macka.
20150218_132117
-Har du sett hjulen på mitt åk eller? -Ja, men vaddå har du sett chassit på mitt?

20150218_132138
Det var som sagt lite MOLNigt väder. Nej det var inte alkohol i systemkassen eller i min mugg och ja det växer träd ut mitt huvud. En skulle kunna säga att jag har träsmak eller träääig humor 😉

Till middag serverades det mumsig sallad:
IMG_2286

Nu håller pappan på att summera dagen för Lia och jag kan bara summera denna dag som en väldigt lysande sådan trots solens frånvaro. Det var väldigt uppskattat att få vara utomhus och dessutom lyckades jag komma upp till 10.000+ steg idag. Det känns bra. Nu väntar yogapass numero trés (dag nr 3).