Tacksamheten i vardagen

Tacksamhet behöver inte vara krångligt och inte heller vara endast över de stora tingen. Ofta tror jag att vi är tacksamma över den hjälp vi fått när vi flyttat, eller över att vi fått någonting som vi önskat oss länge eller att vi har så att vi klarar oss och att vi mår bra.

Men det finns ju också de där små sakerna som en blir glad över när det händer just den dagen det händer. Kanske tänker vi inte så mycket mer på det och det gör förstås ingenting eftersom att känna glädje också är en slags tacksamhet. I alla fall om glädjen kommer sig av något bra någon annan gör eller gjort för dig.

I dag är jag tacksam över saker som hänt just i dag:

  1. Jag är tacksam över att vi fick instruktioner på föräldragruppen idag om hur jag ska göra om mitt barn sätter i halsen.
  2. Jag är tacksam över att jag kom på att köpa bananer till den gravida kvinnan som stod utanför matvarubutiken.
  3. Jag är tacksam över mannen som körde bilden framför mig och använde blinkersen när han skulle in på sin uppfart, även om det inte är brukligt. Det fick mig att känna mig trygg på min gata och glad över att han tänkte på att underlätta.
  4. Jag är också tacksam över att det finns fler än en väg fram till mitt hus. Eftersom att det just i dag skrapades vägar i vårt område och det befann sig tre lastbilar och två traktorer på just den väg jag valt. Jag kunde bara vända och kör hem på ett en annan gata.
  5. Jag är tacksam över att jag piggnade till i morse efter promenaden trots att jag var skit trött och jag är lika tacksam över att jag orkade välja att se positivt på det.

Jag är också väldigt tacksam över att jag hittat yogan igen och att jag i går startade en 30 dagars utmaning. Det ska bli spännande att genomför och se hur det känns efter 30 dagar av yoga. Så här såg det ut i går när jag körde första dagen med utmaning.
IMG_2265

Något jag vill unna mig är riktiga tränings/yogakläder. Det ska jag göra framöver.
IMG_2267