Välkommen till Mi(tt)kkalainens kök!

Jag gillar allt som förenklar vardagen. Dessutom gillar jag att planera och förbereda. Detta ledde mig in på att varför inte förbereda frukosten dagen innan? Det som ibland kan vara den stressigaste stunden på dagen för min del är morgonen. Anledningen är att jag alltid vaknar upp vrålhungrig. Om det är så att bebisen är lite grinig eller inte riktigt vet hur hon vill börja dagen så kan frukosten antingen stressas ner eller väntas på. Ingen bra idé för min del alltså.

Därför tänkte jag att om jag förbered något som är enkelt att få i sig i farten. Då kan jag se till att få i mig energi och dessutom slippa gå på tom mage. Blir det sedan mer lugn och ro så kan jag hugga in på lite mer frukost senare. Självklart funkar det här även till lunch. Att ha en lunchlåda är guld värt under föräldraledigheten. Tips!

Har ni något tips som förenklar er vardag? Snälla dela gärna med er i så fall! Då kan jag göra en lista på tipsen och så kan vi kanske få en lite enklare vardag allihopa.

Tipsen kan ni också lämna på min Facebooksida om det känns krångligt att kommentera här. Här hittar ni min Facebooksida passa gärna på att gilla.

Kram på er och trevlig kväll.