I dag är det en sån där söndag

Hej Läsarlainens! Det är eftermiddag och jag har haft en riktig återhämtar-söndag. Funderar starkt på att slå slag i saken och göra söndagar till den vilodag som jag alltid försökt att göra den till. Vi får se hur det blir med den saken. Men söndagar är ju annars en dag perfekt att tillåta sig vila från allt och göra saker som en gillar.

Kul att ni gillade min idé med att piffa till sig. Jag gillar mig själv i mjukisbyxor också men just denna helg fick jag nog och gav mig själv en liten ”piff-present”. I dag är jag tillbaka i mjuka sköna kläder och utan läppstift och det känns helt okej.

När jag vaknade idag var jag lite deppig. Synd tyckte jag eftersom vi haft en så himla bra dag i går. Som tur var kunde jag efter frukost unna mig att sova några timmar till och det gjorde nog sitt. Jag behövde helt enkelt få vila av mig deppigheten lite. Mest av allt tror jag att det beror på att i morgon blir jag ensam igen. Min sambo har ju varit hemma med mig och avlastat för att jag ska kunna återhämta mig igen. Jag är skitskraj att jag ska bli helt slut igen på en gång. Självklart är det inte så jag ska tänka utan försöka peppa mig själv; att det kommer gå hur bra som helst. Dessutom har jag fått ”lov” av min sambo att bara göra det jag tycker är roligt tillsammans med Lia.

Ibland kan det vara skönt att få ”tillstånd” av någon annan att inte behöva tänka på tvätten, disken, hunden och så vidare bara för att det känns lättare om det är okej. Dessutom tänkte jag försöka planera in lite mer roliga aktiviteter som jag och Lia kan göra tillsammans så att vi kommer ut ur huset! Det kommer säkert hon också uppskatta. Jag insåg här om dagen att även om hon är för liten för vissa saker så finns det inget som säger att hon inte gillar det ändå.

Till alla hjärtans dag blev det laxpasta med hjärtformad pasta till middag igår. IMG_2245
Vaddå, ska jag också få äta mat?  IMG_2250

Det blev Potatis, Majs & Kalkon och detta verkade absolut vara en favorit. Den har hon även ätit av idag och det går ner allt mer och mer av annat än bröstmjölk i den där magen. Skönt för mamman och roligt för bebis. IMG_2251

Lia fick en peng av mormor och morfar att handla någonting hon behövde. Det här köpte hon i dag för sina pengar. Tack så mycket!  IMG_2254

I morgon är det måndag. Vad har ni för planer i veckan? Kanske kan jag få lite inspiration av er?

2 thoughts on “I dag är det en sån där söndag

Kommentarer inaktiverade.