Författarkursen i Frankrike

Det här är ett inlägg som tillhör Drömfredag och i dessa inlägg drömmer jag mig bort till en annan verklighet, en önskad framtid eller ny förhoppning. Här fantiserar jag fram hur min framtid kommer att se ut. Dessa inlägg är alltså fiction och helt påhittade. Inläggen saknar sanning – i alla fall just nu. Välkommen till framtiden.

Som jag har drömt om den här. Tänk att jag redan började spara 2014 i den där silvriga muminburken. Nu ska den äntligen bli av i alla fall. Författarkursen i Frankrike. Jag har alltid drömt om ett litet rum men blommiga tapeter, en tillhörande fransk balkong och ett glas rött vid min sida. Självklart ska där också finnas en baguette som jag köpt i butiken nedanför. Lägenheten i drömmen har alltid legat ovanför ett bageri. Den drömmen ska nu bli sann. Inte exakt så, nu blir det ju lite mer organiserat. Jag åker en vecka och har sex dagar med kurser som verkar innehålla allt möjligt roligt. I priset ingår sju nätter med helpension och författarkursen då. Förhoppningsvis hinner jag se lite av min omgivning också.

Det ska bli lite konstigt att lämna familjen här hemma i en hel vecka. Det känns rent av jobbigt och nästan lite hemskt. Jag vet ju att det kommer gå hur bra som helst och det här är något jag måste få göra för mig själv. Farmor har erbjudit sig att hjälpa till och mormor och morfar bor ju så när så de klarar sig.

Jag ska försöka skriva från pensionatet beroende på hur internet ser ut och hur dagarna ser ut. Annars har jag säkert massor att skriva om när jag kommer hem. Eller det kan en ju hoppas i alla fall?
moving_to_france
lånad bild

Det här är alltså en dröm om framtiden och har inte hänt – ÄN

2 thoughts on “Författarkursen i Frankrike

  1. Kamilla skriver:

    Det låter helt underbart! Glöm inte att ta den klassiska bilden på Eiffeltornet (om du ska till Paris alltså, du kanske ska till mer lantliga delar av Frankrike?) Ha nu en fantastisk resa och njut i massor!

    (Ja jag ser att det är ett dröm-inlägg och alltså inte ska hända nu på en gång, men ett dröminlägg förtjänar en tillhörande drömkommentar)

    Ha en fin fredag!

    • Mikkalainen skriver:

      Ja visst gör det! Det blir nog tyvärr inget eiffeltorn men bilden på Frankrike kommer jag absolut att bjuda på!

      Tack söta du för att du stöttat i mitt drömmande. Så himla fint av dig! Kram

Kommentarer inaktiverade.