Avslutar dagen men en lite mer återhämtad själ

Vilken underbar dag detta har varit. Jag är så tacksam över att den fick bli just så här bra. Den började med träning och fortsatte med yoga, det vet ni ju redan. Efter det åt vi en riktigt smaskig lunch som jag får visa i morgon för här i telefonen finns det då inga bilder på maten (nackdelen med att byta från iPhone till Samsungen är att det krånglar lite med bild-överföringsbiten). Det blev en sen lunch så vi hann inte ens bli hungriga till kvällen. Istället myste vi ner oss i soffan, åt karameller och tittade på Carlifonication. Jag vet inte om jag ska skämmas över det men karaktären Hank Moody inspirerar mig otroligt mycket till att skriva.

Lia åt sin välling 18.30 och somnade sedan vi 19.20 i min famn. Där sov hon till hon vaknade av sig själv och  fortsatt då mysa med oss i soffan. Nu ligger hon här bredvid mig i sängen och sussar sött. Jag ska också stänga igen ögonen men kikar in här först.

Förutom träning och yoga har jag även fått en stunds vila för mig själv. Vi har städat utan lite och Lia har börjar ropa ma-ma, ma-ma istället för mamamamammm. Dock gör hon det bara när hon är ledsen men det är fortfarande mitt epitet hon ropar efter. Det måste väl räknas som första ord va?

I morgon är det fredag och då drömmer jag mig bort till Göteborg eller Paris eller kanske Tokyo. Jag har inte bestämt mig än. Vi får se. Sov så gott mina vänner. 

image

Om jag hade sånna brillor skulle jag bära den där minen jämt. Det kanske är tur att jag inte köpte dem då..