Tacksam över små händer, fötter, fingrar och tår.

Det här är ett inlägg som tillhör kategorin tacksamhetstisdag där jag försöker påminna mig själv att vara tacksam över det som skapar rikedomen i min vardag. Tidigare tacksamheter hittar ni här

Små små mjuka och knubbiga fingrar med lite för vassa naglar känner sig fram längst med min underarm. En liten liten hand ligger med handflatan mot mitt bröst. Små små runda fötter med knipande runda små tår, trycker och sparkar mot min rygg. Vi ligger i sängen och jag förundras över dessa små små kroppsdelar som närts i min barm. Jag fascineras över dessa kroppsdelars perfektion och förvånas över hur gulliga små kroppsdelar egentligen kan vara.

Jag är tacksam över dig lilla fot. Att du satte fäste i min livmoder och byggdes ihop med fem tår, ett fotvalv och en häl. Jag är tacksam över dig knubbiga, miniatyr av fot.

Jag är tacksam över dig lilla hand. Tacksam för att du växte och blev användbar, med fyra fingrar och en tumme att greppa med. Tack lilla hand för att du satte fäste i min livmoder och blev så perfekt.

Tack små händer, små fötter som sparkar, kniper, klappar och klöser. Tack för att ni smeker, känner och utvecklas. Jag är så oerhört tacksam för att just jag får uppleva dessa fina, friska, välskapta, urgulliga, lena, knubbiga och helt fantastiska kroppsdelar som sitter på vår dotter. Tack.