Föräldrarna som turades om

Det är med glädje jag skriver detta. I eftermiddag/kväll har den här mamman och hennes sambo turats om att träna. Efter middagen tog han en löprunda medan jag passade på att smälta maten. Medan han var ute och sprang runt i sina nya skor så passade jag på att försöka börja på någon slags nattningsrutin. Jag (vi men förmodligen mest jag..köra över much) har bestämt mig för att hon får anpassa sig till den rutin som vi redan har och att inte göra en massa uppståndelse kring nattningen. Men däremot kan det väl vara mysigt att innan välling kommer pyjamas och efter välling läser en förälder en bok. Att hon inte ville sova därefter, det gör vi ingen sak av utan hon får vara vaken med oss istället.

När pappan kom hem och hade duschat var det min tur att träna. Det blev tjugo minuter egenkomponerad yoga. Jag blir riktigt stolt över mig själv som har några yogaövingar i huvudet efter år av sporadisk utövning. Det var väldigt skönt att vi båda hunnit med att både käka middag, umgås med vår dotter på tuman hand (främst för hans del, jag är ju hemma hel dagen ju) och dessutom röra på arslet som tillhör soffan annars.

Dessutom har Lia fått äta lite burkmat, jippi! Det matchade vi in medan vi själva åt middag. Det fungerade riktigt bra och dessutom verkade hon gilla det. Vi tar det sakta men säkert och när det känns bra. Här kommer lite bilder från dagen.
IMG_2138
Började dagen med att koka te, tända ljus och rulla ut yogamattan. Det blev ingen morgonyoga. Efter att ha försökt tre gånger med olika uppehåll så gav jag upp. Hann ju med det ändå så vad gjorde det.

IMG_2139
Koppen och bebisen fick istället flytta till köksbordet. Där serverades en liten mackbit med smör på och havregurt med crunchy för mamman.

IMG_2143
Sedan försökte mamman locka till krypning. Laddade med krypvänlig bana och allt. Lia tog sig fram till leksaken på det bästa sätt hon kan, rulla. Drog sig själv så att sidan av kroppen pekade mot leksaken och rullade sedan fram till den. Det mesta fascinerande var han hon förstod att hon kunde ta sig fram till leksaken. Bebisar och deras huvuden alltså.

IMG_2150
Och så år vi lite middag tillsammans. Lilla bebishanden som vill hålla i allt som mamma håller i nuförtiden. Vi ses imorgon då är det tacksamhetstisdag.

Kram och god natt!