Jag har hittat ett Äventyr!

Ni kan inte ana vad som hände mig i går kväll! Minns ni det där brevet jag skrev om? Det där som jag bara var tvungen att skicka utan att jag egentligen visste varför. I går ringde mottagaren av brevet till mig! Vi pratade länge och väl om ditten och datten och trots att vi aldrig setts i verkliga livet och blott talas vid två gånger i det så kändes det som att vi kände varandra.

I går efter samtalet var jag lyckligt omtumlad och i huvudet skreks rubriker ut tillhörande det här inlägget. Jag kunde bara inte bestämma mig så jag lät det vara. När jag sedan nattade Lia med en godnattsaga om Mumintrollet så dök den upp; Du har hittat den bästa skatten, ett ÄVENTYR!

Det är precis vad jag känner att det här är. Det är som att det var meningen, som att tiden var inne för att just det här mötet skulle ske. Det var också precis vad personen på andra sidan telefonen sa -det finns inga möten som inte har en mening. Inte ens de kortaste. I det här fallet är det omöjligt att tro annat. Vi beslöt oss för att hålla kontakten och att en dag ses. När den dagen kommer, det vet vi inte. Vad vi vet, är att när det är dags så kommer vi att veta det. Jag gissar till sommaren.

På något vis så svarade även det här samtalet på några av mina funderingar. Så som om jag ska plugga kurser till sommaren, åka till Stockholm i sommar som vi pratat om och kanske investera i den där microfonen i datorn som vi också pratar om jag och min sambo. Ja vart det här äventyret bär av det ska bli så himla spännande att se! Och det bästa av allt är ju att ni får följa med på alltihopa!

Ha en fin söndag det ska jag ha. (och vet ni, jag vaknade upp med det mulnaste humöret men lyckades alldeles själv tänka om och bli gladare igen. Det känns bra!)

Äventyrs-researchar 🙂
Skärmavbild 2015-02-08 kl. 10.53.27 Skärmavbild 2015-02-08 kl. 10.55.21 Skärmavbild 2015-02-08 kl. 10.57.54

Jag ska göra – men vid rätt tidpunkt.

4 thoughts on “Jag har hittat ett Äventyr!

      • FruPenna skriver:

        Ja, absolut. Jag läste den väl mest bara för skojs skull egentligen. Men man fick öva upp sitt skrivande på många olika sätt och jag fick upp ögonen lite för vad jag gillar och är bra på. Det var både uppgifter att skriva väldigt givna texter såsom en artikel om ett visst ämne med bestämt antal tecken men även väldigt fria där man fick träna upp sig på beskrivningar av miljöer. Det var några år sedan nu så jag har inte allt så färskt i minnet, men som sagt, en himla kul kurs!

Kommentarer inaktiverade.