Jag är inte så semlig av mig

Det är skönt när någon bekräftar det du redan visste. Särskilt om denne någon är en förväntat kompetent person. En läkare eller en psykolog eller någon annan du litar på. Det är skönt att den personen som jag förmodar vet vad den talar om säger -du mår dåligt, du måste vila. Det är skönt. Men något som är jobbigt i detta är att jag inte kan fatta ett enda beslut utan att det blir kaos. Jag skulle nyss försöka bestämma med min sambo hur vi skulle natta Lia nu på eftermiddagen. Innan jag vet ordet av så rabblar jag tre olika alternativ och avslutar sedan med -eller jag vet inte. Han packade, medan jag var på toaletten, ner henne i vagnen. Han fattade ett eget beslut utan mig vilket han såklart alltid varit kapabel till, men nu blivit tvungen att göra och det är jag tacksam för att han gör.
20150207_143513
Hittade dom här härliga brillsen på loppisen som jag fick lust att köpa bara för att kunna göra som jag gör på bilden.

I dag har det varit ombytta roller. Han har haft Lia nästan hela tiden och så har jag myst lite med henne då och då och såklart ammat mellan varven. Medan barnet varit hos sin pappa och mått hur gott som helst (varför skulle hon inte?) har jag varit på härlig hundpromenad. Trots att hunden ibland känns som mitt mest genomtänka misstag någonsin så kände jag under promenaden att; jag hjärta hundpromenader. Man möter ofta någon människa att prata med. Ibland har de också hund och man kan utbyta hundrelaterade saker. Ibland tycker dem bara att Bob är snygg eller så har det haft fransk bulldogg själva. Bob är ju halvfralla men envis som en hel bulldogg. I dag träffade vi en tax som var föga intresserad av Bob, en jack russel och en ras jag inte kände igen men hon var ett år gammal och istället väldigt intresserad av Bob. Bob ville helst vara kompis med alla tre på en och samma gång.

Jag har också varit på loppis. Hunnit skriva, både på papper och på datorn och så har jag hunnit vila under mitt nya varma täcke. Värme hjälper mig väldigt mycket när jag är deppig. Det har det alltid gjort. När morfar gick bort duschade jag väldigt mycket och när jag avslutade ett jobbigt förhållande innan jag träffade André badade jag så mycket badkar att min barnmorska sa att jag fick ta det lite lugnt med badandet så att inte slemhinnorna torkade ut, ni förstår säkert var hon syftade på.
20150207_143453
Tyckte lampan var himla fin men köpte den inte, inget annat heller för den delen. Försöker ju att inte konsumera sånt jag inte behöver.

Och så har vi ätit semla vilket inte är någon favorit för min del men blir en bjuden så är jag inte den som är den och tackar nej inte. Nu ska jag fortsätta porrsurfa, ja inredningsporr alltså. Försökte ta tusen bilder på dom jämarns semlorna men alla blir suddiga hur jag än ställer in inställningarna på kameran (ingen proffsfotograf här inte).
IMG_2126