No Biggie!

Hej läsarlainens!
Tack snälla för alla kramar och peppande ord jag fick av er i går. Dels gör era smarta och bjussiga kommentarer det mycket roligare att dela med sig och dels får jag en liten omställning i hur en kan tänka istället angående ämnet i fråga. I bland behöver en omprogrammera sitt tänkande och det är inte alltid så enkelt. Det jag kommit fram till efter att ha läst era klokheter (vid samtliga tillfällen) är att vi bör anamma uttrycket: No BIG deal. Alltså, försöka att inte göra en sån stor sak av allt utan bara köra på det som känns bra och helt enkelt våga lita på att det också blir bra. Inte lätt alla gånger men försöka duger. Det kan vi anamma på flera områden i livet inte bara i föräldrarollen. Inte ta oss själv på så stort allvar kanske? Om jag tatuerar mig så kanske No biggie! är den första tatueringen.

I dag har vi hämtat Lias nya kläder som jag beställde från Lindex för ett tag sedan. Blev väldans glad när jag öppnade paketet för dels hade jag glömt att jag också beställt byxor åt henne och dels så var kläderna precis så där fina som på bild.
IMG_2072

Jo och så fick vi med oss varsin bok. Älskar att köpa böcker, känslan av att välja en ny bok och få med sig den hem, aaaaa vilken njutning. Där är vi väldigt lika jag och min sambo. Är det någon butik vi alltid besöker så är det bokhandeln. Dessutom hittade jag ett block som jag önskat mig. Ett som går att vika uppifrån och ned istället för de vanliga kollegieblocken med spiralbindning där man bläddrar från höger till vänster (läsriktning). Fick med mig en liten idébok i fickformat också.

IMG_2074