Förkylningshärvan

JAG HAR INTE TID ATT VARA SJUK! (Har en någonsin det?) Jahapp, då var det min tur att vara förkyld i det här hushållet. Som tur är så är det bara skallen som är förkyld kroppen och energin är ganska lagom men känner sig inte särskilt förkylda eller hängiga. Vi har ju haft en riktigt sjukstuga här som började med att Lia blev förkyld för första gången i sitt liv. Sedan blev pappan snorig och hostig och då tog Lias förkylning om. Jag hade ju självklart skrutit om att jag inte blivit sjuk, senast i måndag. Varför gör en så!? Då är det ju som skrivet i sten att en fångar upp minsta lilla bakterie och blir überförkyld.

Jag har som sagt inte tid att vara förkyld och det på grund av att sambon fyller 30 på fredag och vi ska ha hem släkten plus några kompisar på kalas. Men som tur är så har vi en fin omgivning som erbjudit sig att både barnvakta, hundvakta, baka, köpa kakor etc. så det ska nog gå ändå. Det är tacksamt att ha hjälp och framförallt människor som ställer upp självmant. Heja heja!

Har precis smällt i mig en muffins (gör ingenting annat än att äta muffins nu när det finns) och dom blir tamejtusan godare för varje dag som går! Jag använde mig av det här receptet plus att jag sist av allt rörde i tre små bananer som jag mosat innan. Bebisen ligger just nu ute och sover, vilket lyx det är att bara kunna rulla ut henne på altanen, och jag funderar på om jag ska ta en muffin till?
IMG_2017