Spegel, spegel på väggen där? Säg mig vem som skönast i hushållet är!

God morgon! I dag vankades lyxet att kunna käka vilken frukost jag än önskade. Därför åkte jag och bebisen på butiken för att inhandla just detta. En skulle kunna tro att det blev väldans lyxigt men dels var vi lite tidiga till butiken så de hade inte hunnit fylla på med nya varor och dels var jag megahungrig. Ni vet säkert hur bra beslut en fattar när en är hungrig (ganska dåliga för min del i alla fall). Därför bestämde jag mig för att köpa endast det jag behövde just i dag till frukost och mellis och så storhandlar vi resten sedan. Limpmackorna med ost smakade i alla fall ljuvligt tillsammans med en kopp nybryggt kaffe. Om det är något att vara tacksam över så är det väl färskt bröd och kaffe. I morgon är det tacksamhetstisdag och då kommer jag snacka pengar. Missa ej.

Den här dagen har startat oerhört bra för min del. Bebisen vaknade med ett leende och satte omedelbart i gång att prata, pruppa och snurra runt. Hennes nya smeknamn är virvelvinden. Efter det har jag försökt jobba lite på en rutin. Kliva upp, äta frukost, leka med babyn, diska undan efter frukosten (älskade diskmaskin du är välkommen hem till oss när helst du skulle behaga. Du får gärna bygga dit dig själv också och när du ändå är gång kan du väl köpa ett nytt kök åt oss med mer yta. Tack tack), vagga bebisen i vagnen ute på altanen eller gå ut en promenad.

Så här har det också sett ut denna morgon. Vaggade bebisen till sömns ute på altanen medan hunden kutade runt i hans bana på gården. Efter att bebisen somnat passade jag på att skotta upp Bobs bana igen. Det är härligt att kunna vara ute och få göra någonting på gården samtidigt som barnet får sova utomhus och hunden får springa av sig. Sånt jämarns lyx! Därefter hör och häpna har jag startat en tvättmaskin med tvätt. Nu är det bara borsta tänderna kvar så är jag klar för denna dag. Satte mig och bloggade först medan bebin sov, borsta tänderna kan jag göra när hon tittar på för det verkar väldigt fascinerande för bebin.

 

Något annat väldigt fascinerande är sin egen spegelbild. Jag såg på instagram (som jag så sällan tittar nu för tiden) att Angelica från bloggen Herr och Fru Lagergren hade satt sin bebis framför spegeln på det här sättet och det var ju skit-smart! Jag har länge funderat på det där med spegeltittning, det ska ju vara spännande för kidsen. Tack för tipset!IMG_2000

Ha en fin dag!
/Mikaela

2 thoughts on “Spegel, spegel på väggen där? Säg mig vem som skönast i hushållet är!

  1. Stina skriver:

    Åh vad härligt det lät med gårdsarbete med en lekandes hund och sovandes bebis, den dagen längtar jag efter med! 🙂
    Dock påminde du mig om att jag också har ett tvättberg att ta itu med, vilket jag snällt förträngt (på samma sätt som plugget) under hela fm då jag suttit och pimlat kaffe och funderat på vad i allsin dar jag ska hitta på egentligen nu när solen gått i moln och jag inte längre lockas lika mycket av en promenad. ÅH. jag har ju alltså egentligen JÄTTEMYCKET att göra Mikka! Men jag kanske ska börja med promenaden ändå.. och sen ta tvätten varvat med lite plugg. Så får det bli. Tack för din avlägsna och omedvetna -men ack så hjälpande- push. KRAM på er och ha en fin dag! ❤

Kommentarer inaktiverade.