Gårdagens middag presenterades av dagen innan löning

I det här hushållet har det varit hög frånvaro av den gröna varan som en skulle kalla det om en levde i en Hollywood-rulle. Matkontot har varit slut för länge sedan och från sparkontot har det nallats flitigt från de senaste dagarna. Men i dag är den här! Föräldrapenningen woop woop! Då ska jag göra som Blondinbella och lägga undan 1000 spänn till barnets framtida lägenhet i stan…. Nej det har vi faktiskt inte möjlighet till just nu men jag försöker faktiskt spara för Lias räkning och det jag lyckas spara, spar jag till henne trots månader med mindre inkomst.

Föräldrapenningen är inte så fet för min del och inte för så många andra heller. Men vet ni för det mesta så klarar vi oss, eller vi har klarat oss hittills och det är ju viktigast av allt att en klarar sig. Ibland funkar det inte heller för mig att intala mig själv att jag har allt jag behöver. Men en sak är jag tacksam över. Att jag får pengar för att vara hemma med mitt barn. Det om något är väl rikedom?

Och middagen då? Dagen innan cash på kontot serveras det lite av varje. Blev en lite frukost-inspirerad middag men inte klagar jag eftersom att frukost och kvällsfika är mina favvomål.
IMG_1998
Gårdagens middag för mig och sambon. Bebis käkade tiss som vanligt för välling har hon ratat helt igen.