Härlig dag i vinterlandskapet

I morse sov vi länge och dessutom bra under natten alla tre. Lia vaknade bara två gånger för mat och en gång på grund av hosta och snor. Jag tyckte så synd om henne när jag fick kliva upp och suga snor och spruta koksaltlösning i näsan. Men en får trösta sig med att efter allt detta så somnade ungen om och kunde andas normalt igen. Det måste ju vara värt någonting.

Hela helgen har jag försökt sätta mig ner för att blogga men har inte fått till ett tillfälle dessutom är det svårt nu när jag väl sätter mig ner. Har hur mycket som helst i huvudet men inte ro att få ut det. Svårt att få till lugn och ro vilket dels beror på mig själv eftersom jag vill umgås med min familj samtidigt. Med teven på, en hund som tuggar ben som knarrar och en sambo som leker med vår dotter så är det inte superenkelt att höra vad en tänker.

Tidigare i dag gick vi på en en timmes lång promenad tillsammans och det var vi inte ensamma om. Det var många som tagit sig ut denna söndagsförmiddag eftersom vädret var fantastiskt. Människor var ute och gick längst med den snöklädda strandpromenaden och familjer åkte pulka vid backen som ligger i samband med promenaden. Japp, där jag bor finns det både strandpromenad och pulkabacke inom samma 100 meter. Lyxigt =)

Så här såg det ut i dag under promenaden.
20150125_124205

20150125_124654

20150125_124157

Fick också en idé under promenaden till en tavla. Ska försöka ta mig ut med penna och papper så ska ni få se sen =) Dessutom mår bebisen bättre i sin hosta och förkylning. En härlig söndag.

3 thoughts on “Härlig dag i vinterlandskapet

  1. Lisa skriver:

    hej! Vad mysigt det såg ut! Har en fråga till dig som bor lite högre upp i landet, med kallare klimat. Vi ska åka till Umeå över helgen och jag funderar på hur jag ska klä lillkillen. Vad har Lia på sig under åkpåsen?

    • Mikkalainen skriver:

      Hej! Ja supermysigt och friskt 🙂 I dag när det var -10 ute hade vi strumpor och ett par tossor ovanpå. Ett par mjukisbyxor, en långärmad body och en tjocktröja. På det kalaset hade vi en fleeceoverall med vikning över händerna (annars har vi vantar) och sist men inte minst en mössa. Så in med ungen i åkpåsen. Vi brukar också lägga en filt som täcker halsen lite men utan att hamna över ansiktet. När vi åker i bilen brukar vi sätta den på motorvärmare så att den blir varm och klä henne likadant fast då tar vi med en filt och lägger över. Är det många minus tar vi istället på vinteroverall i bilen även om det tydligen inte ska vara bra då bältet ska sitta så tätt inpå barnet som möjligt. Hoppas detta gav dig något 🙂 Trevlig resa till helgen 🙂

Kommentarer inaktiverade.