Hon behöver ju inte slicka mig i ansiktet

Har precis satt mig ner i soffan. Bredvid mig ligger en snarkande blandrashund. Han är delvis fralla, delvis staffordshire bullterrier. Han är lite som jag och min sambo, vi är halvfinnar. Vi är en skön blandning och lyckliga är vi ändå även om vi aldrig kommer ta oss till utställning nån utav oss. Just familjen är det som känns väldigt viktigt för mig och min sambo just nu. Vår stora familj är viktigt, den är dessutom precis sådär som jag alltid önskar mig – Stor och full av värme, hjälpsamhet och omtanke. Ibland ställs livet på sin spets och en står frågande -vad gör vi nu då? Då skänker jag en extra tanke till min stora fina familj.

Jaha rubriken då? Ja det ska jag berätta för dig. Det var vad min psykolog sa till mig i dag när jag ringde för att rådgöra om det var en dum idé att träffa henne med hostigt barn. Alltså jag hade inte tänkt att kasta hostiga barn på henne utan funderingen var om det var okej att ta med Lia som är väldans hostig. Det var okej tyckte psykologen med förmaningen att Lia skulle låta bli att slicka henne i ansiktet. Jag antar att en varit med om det mesta när en jobbar som psykolog. Inget är ju konstigt eller galet.

Eftersom att vi inte skulle vara uppe i några folkmassor utan bara gå rakt till psykologen så åkte jag i alla fall dit. Det var skönt eftersom att jag ställde in förra tiden på grund av att jag var helt utmattad och kanske egentligen behövde den, men orkade inte. Det var jobbigt i dag men samtidigt kände jag att jag kom framåt. Ibland behöver jag påminnas om hur jag ska tänka.

Som vanligt efter psykologbesöket så brukar jag känna mig lite tung till mods och därför unna mig att bara ta det lugnt resten av dagen. Lia tyckte att det var fascinerande att vara på sjukhuset men blev också trött efter ett tag och somnade efter en del vaggande i min famn. Där stod jag ömsom gråtandes, ömsom vaggandes och försökte prata om mina känslor. Multitasking om inte annat. Nu ska vi fortsätta längta efter att pappa kommer hem och samtidigt önska att allt kommer ordna sig tillslut.

20150123_105352
En liten plupp med röd mössa.