Tacksamhetstisdag är tillbaka!

Fick ett tips av en bloggkollega att det är bra att ha stående inslag i bloggen som återkommer varje vecka. Det är bra när motivationen dalar och/eller en inte har lust att skriva men ändå vet att en kommer vilja det någon annan dag. Då är det bra att ha inlägg som kommer varje vecka med samma tema då behöver en inte tänka så mycket inför just dessa inlägg.

Det är bland annat därför jag återför tacksamhetstisdag. Jag gör det också för att det är ett steg i att må bra. Om jag fokuserar mer på det jag har och den rikedom jag redan besitter så kommer jag kunna vara lycklig i det liv jag redan lever. Och om en är lycklig över det en redan har så kan en dra till sig ännu mer av allt det ”braiga”. Kanske kan jag till och med dra till mig det där bokkontraktet?

I morgon måste jag skicka det där brevet! Det där brevet som jag redan skrivit men måste renskriva. Det ska jag göra i morgon. Det måste jag. Berättar mer sen. Men jag känner mig modig och det känns som att det är en sak jag bara måste göra!

Tacksamheten då?
Jag är oerhört tacksam över att jag hittade mailet med mobilnumret till adressen som jag ska skicka brevet till. Jag är också tacksam över att barnbidraget kommit idag. Vad är du tacksam över? Räkna upp minst tre saker när du vaknar eller när du ska sova. Jag tror att det är bra sätt att både vakna och somna på 🙂 Kram kram