En till dag

Hej där!
20150120_130203

Medan sambon tar en välförtjänt dusch lägger jag en stund på bloggandet. Lillfia ligger ute och sover och har nog snart sovit där i två timmar. Det gläder oss allihopa eftersom hon dels sovit dåligt under dagen de senaste två dagarna och även har börjat hosta i dag. Hon låter riktigt rosslig i andningen så jag hoppas verkligen att sömn, vila och frisk luft ska få det att inte utvecklas till något värre. Vi är noga med att inte ta med henne till några folkmassor nu även om det är störts risk för de riktigt små barnen men onödigt att riskera, om en inte måste såklart.

Därför åkte jag i väg ensam idag för att kolla in lite second hand. Givetvis var det stängt, kanske universums sätt att säga -handla inte en massa onödigt skit. I stället åkte jag in till birsta för att göra av med barnbidraget där. Självklart inte på en massa onödigt skit utan på nya kläder till Lia även om kepsen i fråga kan ifrågasättas huruvida den är nödvändig eller inte. Nu ska jag bara beställa två tjocktröjor till henne så är vi kittade ett tag till.

Eftersom bebisen även verkar få i sig kvällsvälling nu så köpte jag en till flaska och ett diskställ till dem. Diskstället kommer verkligen att underlätta eftersom vi inte har diskmaskin… jag vet! Vi behöver verkligen en! Just nu lägger vi dem på diskbänken och kokar dem varje gång för att det känns ohygieniskt på diskbänken oavsett om en har torkat där eller ej.

Brevet är också skickat. Jag fick äntligen i väg det. Nu vet jag inte riktigt vad jag hoppas på? Hoppas jag på svar eller behövde jag bara få i väg det så löser resten sig. Det enda jag vet var att jag verkligen behövde skicka det här brevet och att det verkligen kändes som att det inte fanns något annat att göra än att skriva och skicka det.

Nu är det min tur med en värmande dusch. Det ska bli skönt efter att jag skottat upp ännu mer springbana på gården åt hunden att springa i.