Fem dagar att lära sig äta välling

Hej hopp!

Här sitter jag med ett stort glas vatten, det är ju trots allt måndag även om vi hade fredag i går och det känns som söndag i dag. Kikar mest in för att en bör underhålla sina läsare och för att berätta att bebin i dag åt 180 ml välling!!! woop woop. Alltså en hel portion välling. BVC-sköterskan sa att en bebi-portion är cirka 180-200 ml. Det ska bli spännande att se hur hon sover i natt, om det blir någon förändring av detta.

Det kan ju bli så att hon från och med nu kommer att somna vid 8 som hon gjort i går och idag när hon ätit mer välling och därmed även kommer att vakna klockan sex. Därför tänkte jag he mig i säng tidigt i kväll. Tidigt för min del har i och för sig snart passerat. Ska passa på och skriva lite nu och hoppas att jag kan komma i säng innan elva i alla fall.

Fem dagar tog det. Vi körde direkt på med bvc:s råd om att mamman lämnar huset medan pappan matar och första dagen fick vi henne att i alla fall fatta flaskan. Så här har det sett ut.
Dag 1: jag går ut med hunden, pappan matar och bebisen dricker 20 ml.
Dag 2: jag går ut med hunden, pappan matar och bebisen dricker 30 ml.
Dag 3: jag går ut med hunden, pappan matar och bebisen dricker 30 ml. Jag kommer in och testar ge henne lite av den kalla vällingen. Hon får i sig 30 ml till. 60 ml totalt.
Dag 4: jag går ut med hunden, pappan matar och bebisen äter 100 ml! Jippi det här känns härligt och som att det verkligen går framåt.
Dag 5: (i dag) jag går ut…ja ni fattar. 180 ml!

Tänkt att en sådan liten sak som att jag går ut och lämnar huset en stund kan göra att bebisen tar flaskan. Det var nog som sköterskan sa att mycket berodde på stressen, så fort vi släppte stressen och fokuserade på att bara få in en rutin så gick det alltså på en vecka. Hoppas jag inte jinxar detta nu genom den satta rubriken. Jag hoppas verkligen att vi är något på spåren för det här är så bra för oss, hela familjen. 

Nu ska jag fortsätta skriva lite. Sov Gott så länge! 20150118_082804_2