Dagen startar tidigt

Godmorgon! I det här hushållet är det bara jag som är vaken. Pappan som är sjuk, har tagit min plats i sängen och jag hans i soffan (han har sovit ute på soffan för att kunna hosta ifred och förhoppningsvis inte smitta Lia). Lia sover i sitt rum och Bob har försvunnit in till sovrummet igen. Jag inbillar mig att han hoppat upp till sin husse och rullat ihop sig i värmen.

Här sitter jag och har sedan klockan sex varit ofrivilligt vaken. Dottern bestämde sig för att klockan sex helt plötsligt var en rimlig tid att stiga upp och vem är jag att säga emot? Tiden är helt rimligt förutsatt att en gått och lagt sig i en likvärdigt rimlig tid. Behöver jag säga att jag inte gjort det?

I helgen har jag funderat väldigt mycket. Mycket på skrivandet, hur jag ska få igång det och hur jag ska prioritera. Framförallt handlar det om att våga, vara modig och sätta tro på mig själv. Just nu saknar jag nog lite av det där självförtroendet och modet. Det krävs arbete. 

I dag har vi bara vardagsplaner. Tvätta, städa och diska. Förhoppningsvis håller min energi dagen ut då pappan i hushållet verkligen behöver vila bort sin förkylning.