Chokladmuffins

Dagens bullmamma går till Mig! Jag har bakat typ lika mycket, egentligen mer än jag skulle göra till ett kalas. Det vill säga två sorters bakning. Jag slog på stort och testat ett nytt bröd och chokladmuffins som blev helt sjukt lyckade. Brödet var av nyttig variant och blev bra eller som den skulle antar jag med absolut inte lika gott som filmjölkslimpan som redan är uppäten.  IMG_1888
Dagens bröd bakat på fiberhusk, bovetemjöl och mandelmjöl med mera.

Vi har också spenderat dagen med en liten promenad som satte både mammakroppen och barnvagnen på prov då gångvägarna inte var plogade. I morgon är det dags för min första träning hos sjukgymnasten och jag är så peppad. Det behövs verkligen, det kunde verkligen kroppen skriva under på på det oplogade vägarna.

Jag har även ammat fem gånger bara under natten men mer om det och om vad en sån natt leder till och gör med en eller med mig i alla fall. Jag är helt säker på att jag inte är ensam i världen om att bråka med min sambo när jag är trött.
IMG_1892
Här hjälper Lia mig att baka och det här är ett recept jag kan rekommendera de som har lite större barn och om barnen har tråkigt en dag eller bara behöver få testa sig fram i köket. Receptet hittar ni här Jag tog ut dem efter nio minuter och då blev de perfekta! Lite så där kladdiga inuti. I kväll vet i alla fall jag vad det blir till kvällsfika och om jag behöver det efter nattens amning och dagens gråt? JA!

God kväll på er!