Svårt att bestämma sig

God kväll! Bloggen gapar med allt större glapp mellan inläggen trots att det finns massor att skriva om. Min lilla tjej har blivit sex månader till exempel, varpå jag nu startat en kategori som heter 6-12 månader. Jag hoppas att jag ska vilja och orka fortsätta skriva till att hon blir ett år så att jag har hela hennes första år sparat här. Hon har även haft sin första förkylning och där finns det absolut en hel massa att skriva om. Jag tänker att det kan vara bra att skriva hur vi gjort med vår första förkylning i fall någon undrar hur en gör, precis som vi just gjort vid vår första förkylning. Vi har fått testa oss fram på bästa sätt. Jag har mått bättre och sedan varit nere igen, fått min mens och anat varför jag tidigare varit deppig. Jag har tagit bort både instagram- och facebookappen på mobilen för att jag inte vill eller orkar ödsla tid på att stirra in i mobilen. Speciellt inte när jag mår dåligt av mycket jag ser. Jag antar att det är där dilemmat med bloggen också ligger. Skriva eller inte skriva? Är det bättre att lägga tiden på att bara uppleva. Varför behöver jag ens dokumentera allt?

Förr dokumenterade man inte allt och det har gått bra ändå. Samtidigt vet jag hur mycket jag vill skriva ibland och då känns det ju dumt att lägga ner när jag ändå har ett så bra forum och framför allt fina läsare som peppar, stöttar, delar med sig och ger råd. Just nu tänker jag att jag tittar in när jag känner för det, kanske kommer det dagar med massor och kanske dagar med inget tills att jag kan fatta ett beslut av något slag. Just nu har jag bara inte någon lust.

Snart ska jag till psykologen igen, det är dags för mammaträff snart igen, jag ska på BVC och fråga hur tusan man kan göra för att få barnet att äta ur flaska eller gilla något annat än bröstmjöl och ja pappan ligger och nattar barnet just nu. Håll tummarna för att det går – då kanske vi når ett breaktrough! Bild 2015-01-03 kl. 21.40
Inte lika glammig idag som på nyår, däremot en lite tröttare version. Jag jobbar på härligheten men är sjukt sugen på karra!! Får jag avvika från fika-nedskärningen under mensen eller?